2 weken Kroatie/Istrie andere opties ook welkom

Ik weet niet hoe ik mijn berichten moet verwijderen dus doe ik het maar even zo…

mijn excuses voor het ongemak.

Hallo waldemar!

Ik ben vorig jaar in juni naar Kroatië geweest, samen met twee vriendinnen van mij. Als ik je bericht lees, valt het mij op de je véél betaald voor je logement. Ik denk dat je best niet op voorhand boekt, zeker niet als je in mei of juni gaat. Het is daar dan niet zo toeristisch, veel logementen staan dan leeg en zijn echt wel supergoedkoop.

Wij hadden op voorhand niets geboekt, telkens je ergens toekomst staan er vrouwen met bordjes delen van hun woning of aparte huisjes aan te prijzen die echt wel super in orde zijn. Je kan voordien de accomodatie bekijken, en daarna beslissen. De bevolking van Kroatië is echt enorm vriendelijk en behulpzaam.

De enige keer dat er niemand stond om logement aan te bieden, hebben we het gewoon gevraagd in de plaatstelijke pizzeria. Die man heeft voor ons rondgebeld en we werden een halfuur later al opgehaald om naar een huisje te gaan kijken langs de kust. Het was er echt prachtig, en voor slechts 30 euro per nacht voor 3 personen. Dus voor 10 euro per persoon per nacht, hadden we twee bedden, een keukentje, een terras. Dit huisje had direct zicht op de kust, was er maar 20 meter van verwijderd, zaalig!

Ik wil gewoon maar zeggen, dat we overal gedurende dat we rondgetrokken hebben, op leuke plaatsen hebben gelogeerd. Zelfs luxueze appartementen voor een peulschil zijn mogelijk. Ik zou echt niet vanuit hier boeken aan een veel te hoge prijs, logeer ergens bij de lokale bevolking. Die baten gewoon hele gebouwen uit die echt goedkoop en tiptop in orde zijn.

Veel succes met de verdere reisplannen!

Ilsje

Ilsje.

okay, bedankt voor de tip.
maar zoals het er nu uit ziet ga ik helemaal nergens heen.
snik snik

groetjes Waldemar

Niet opgeven, waldemar!
Wie weet komt er toch nog iets uit de bus!

Tip: last minute kan je misshien een goedkope vlucht boeken, ik heb dat vorig jaar gedaan via jetair (vanuit brussel, belgië), ik heb slechts 100 euro betaald voor mijn vlucht heen-en terug naar Dubrovnik.

Op het laatste moment valt er misshien nog iets uit de bus…

Nog veel succes verder,
Ilsje