Nieuw op dit forum

Hallo beste forum leden.
Ik ben nieuw op dit forum en wel om deze reden.

Aankomende week heb ik een sollicitatie, waarmee ik een baan voor 3-5 jaar op Sint Maarten kan krijgen.
Mijn vrouw en ik zien dit uiteraard wel zitten, echter heb ik een aantal vragen en hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Mijn vrouw is werkzaam in de jeugdhulpverlening hier in Nederland.
Mij is gezegd dat ze op Sint Maarten zitten te springen om deze mensen.
Echter zal ik betaald worden naar nederlandse maatstaven.
Mijn vrouw zal echter zelf een baan op Sint Maarten moeten zoeken.
Nu zijn mijn volgende vragen omtrent dit:

• zijn er echt zoveel vacatures op Sint Maarten te vinden in de jeugdhulpverlening
  • hoe is de salarisverhouding t.o.v. Nederland, oftewel met welk bruto maandbedrag moeten wij rekening houden.

Verder zou ik graag willen weten in welke plaatsen/wijken wij het beste kunnen zoeken voor een appartement.
Wij zoeken een appartement met in ieder geval 2 slaapkamers.
Klopt het dat deze ongeveer beginnen bij een huur van rond de 1500 dollar per maand?

Ik hoop dat iemand mij op korte termijn antwoord zou kunnen geven op deze voor ons dringende vragen, omdat de verhuizing al op zeer korte termijn zou kunnen plaatsvinden.

Groeten,
Marco

Wijken die niet slecht zijn: Cole Bay, Saunders, Simpson Bay, Point Blanche…

Er zijn wel meer goede wijken. Alleen van Dutch Quarter heb ik slechte dingen gehoord.

Van de rest van je vragen heb ik geen verstand. Je kunt voor minder dan 1000 dollar wel een twee slaapkamer appartement krijgen. Ik woon zelf in een complex waar ze 1100 dollar kosten inclusief (en duurder). Hangt van je eisen af natuurlijk :slight_smile:

Van de rest van je vragen heb ik geen verstand. Succes.

Hallo Marco,
Ik zal proberen je vragen te beantwoorden.
Juegdhulpverlening; ja daar zitten ze zeker om te springen maar het is de vraag of ze je daar voor aan nemen. Liefs hebben ze daar lokale mensen voor wat vrij logisch is wel is er werk in naschoolse opvang. Betaald niet zoals in Nedeland. als je 10 dollar per uur krijgt mag je blij zijn. Er is wel genoeg ander werk wat beter betaald als je een hbo studie hebt gedaan. Gek genoeg kun je dan in vanalles terecht komen.
Wat woonwijken betreft er is vanalles te huur afh. van waar je wilt wonen. Hangt ook van je werk af want vergis je niet we hebben enorme filles. Boven zijn al een aantal wijken genoemd maar er zijn er meer. Stagieres zitten veel in bovengenoemde wijken. Andere wijken waar je dus echt een huis huurt of een appartement bij een huis vind je in de woonwijken Guane Bay, Oysterpond, Belair, Sympsonbay, Pelikan.
Voor een beetje goed wonen ben je al snel 1500 dollar per maand kwijt.
Mocht je meer vragen hebben dan hoor ik het wel.
Succes.