Nieuw kletstopic.. ama sadece Türkçe konusmak!

Haha hier nog eentje die er niks van snapt !

Knap hoor, dat jullie toch al best ver komen =).

Missy zei je net dat ze in Istanbul makkelijker te begrijpen zijn? Had ik dat goed begrepen?
Is voor mij mooi meegenomen dan.
Ligt dat aan de streek (dialect) dat één makkelijker te verstaan is dan de ander?

@Janne dat heeft onder andere met dialect te maken ja. Maar bvb in Manavgat spreken ze érg snel én met dialect. In Nigde/Adana weer een ander dialect (beetje dorps zeg maar ).
Maar in Istanbul praten ze min of meer “perfect” turks. Ze zeiden eerst ook weleens tegen mij dat ik Istanbul Turks praatte (oftewel uit de lesboeken, dat is grammaticaal juist etc. alle andere dialecten kloppen volgens mij grammaticaal niet altijd :wink: ), en dat niemand anders in Turkije zulk Turks praatte. (zelfs dat eigenlijk niemand de grammatica echt kent :P)
Nu heb ik wel wat van m’n mans Adana/Nigde turks overgenomen (die zeggen bvb “yog” ipv “yok” )

May: dat is bij mijn lief thuis ook zo… Die zeggen ook de K niet… Maar inderdaad een G… yog haha… Heb echt 3x gevraagd… watte?? :slight_smile:

moet je inderdaad aan wennen hehe :wink:

ama şimdi yine türkçe konuşacağız :wink:

tamam kardesim… :slight_smile:

Tamam Missy hanim, su anda Türkce konusuyorum :paranoid::paranoid::paranoid:

hehe
Aferin Janne ve Cynthia!!!

Mensen uit Alanya praten duidelijk ? Haha hoe kom je daar in godsnaam bij ?
De echte ‘Alanyalılar’ praten zo onduidelijk,snel en boers als een ik weet niet wat :biggrin:
Alleen de Istanbullular praten ABT…

@Melike haha ik heb geen idee, ik heb nog nooit iemand uit Alanya gesproken, Filiz zei dat, misschien kent ze iemand die wél normaal praat hehe!

ja…de vrouw van mn schoonbroer…zij en haar hele familie zijn erg goed verstaanbaar :wink:

Aferin kizlar,cabuk türkce ögrenmissiniz, sizleri kutluyorum.Bizim dilimiz cok zor,ama ögrenmeye deger.

Kendinize cok iyi bakin,siz bizim gelinlerimizsiniz :wink:

öpüldünüz

Cok tesekkürler rammetje!
Daha ögrenmese lazim, daha zaman lazim, ama yavas yavas… :wink:
insallah hersey anlayacagim bir gün… :wink:

Offfffffffff Ik heb nog un lange weg te gaan met dat turks, ik begrijp de helft zoiets haha (A)
Cunku turkce cok zorrrrrrrrrrrrr :frowning: Ama ben ogreniyorum turkce… Her gun…:open_mouth: En verder kom ik niet:P Weet niet eens of dit klopt haha(A)

het klopt wel hoor meis :wink:
en niet opgeven! het is een hele moelijke taal, en kon je maar met een knip van je vingers alles weten, maar helaas :wink: woon nu een jaar hier en weet nog láng niet alles :wink:
gewoon door blijven leren :wink:

Ben Turkçe okul gidiyorum… Sali bir “open dag” var… (aç gun haha?)… Insallah 6 ay sonra bende turkçe konusmak! :smiley:

Insallah Cynthia! :wink: