Nieuw hier

Hallo allemaal!

Ik ben katja en ik ben 19 jaartjes jong. Op dit moment studeer ik nog maar volgend jaar ben ik klaar en dan is me plan om een ervaring opte doen, namelijk een half jaar reizen door zuid oost azie.

Ik ben van plan om met 2 vrienden te gaan of met me vriend, ik ben heel enthousiast maar vrees er wel voor is dat ze op t laatste moment niemand mee wil en kan door geldprobleem ( studenten he ) of een andere reden en daaar gaat dan mijn droom…
En ik wil niet alleen reizen zo eng vind ik dat!

Maar goed nu maar positief hopen dat iemand met me mee kan want ik wil mijn plan niet zomaar laten varen.

Mijn geplande reis tot nu toe:

Indonesie: Vliegen naar Jakarta en daar Java beetje verkennen en beaklimatiseren. Tempels bekijken zoals de borobudur en daarna doorreizen naar sumatra, daar wat tochten maken in de regenwouden en dan oversteken naar
Singapore In Singapore de hoogte punten bekijken en binnen paar dagen wegwezen naar Maleisie Eerst Kuala lumpur en dan perhentian islands. Vervolgens omhoog trekken naar Thailand Krabi , phuket en dan Bangkok , suktohai , pitsanulok , chiang mai . Via Pailin de grens oversteken naar** Cambodja** In cambodja via Battambang naar Siem reap en Ankor wat en dan naar phom peng. Vervolgens in Phom peng visum regelen naar Vietnam, omhoog trekken vanaf Saigon naar Hanoi en mooie plekken bekijken zoals Dalat en Phong Nha. Daarna komt Laos nog voor paar weekjes daar wil ik grotten bekijken, vang viang , Luang namtha , xieng khuan , vientiane en Champassak. Vanuit Vientiene vliegen naar China, shanhai met de trein Beijing bereiken en dan vanaf Beiging naar Harbin en Van harbin naar Vladivostok in Rusland Vervolgens vanaf daar een locale trein nemen naar Moskou naar me opa en oma! Dus veeel goedkoper dan met een transsibirie express.
En dan weer op naar het volgende avondtuur!

Een nieuwe studie namelijk ( fotografie ) Op gerrit rietveld academie HOOP IK

iemand die zo’n ervaring al heeft gehad?? Tips, weetjes en verhalen zijn WELKOM!

Hallo Katja, welkom op Wereldwijzer!

Je weet in ieder geval waar je naar toe wilt. Heb je daarvoor al het Azie Forum ontdekt? Daar kun je links vinden van de landen die je wilt gaan bezoeken. Je daar dan vragen stellen en ervaringen lezen van anderen. Veel plezier met je reis en ik hoop met je mee dat je vrienden meegaan.

Groetjes, Leontien