Dit Forum trekt mijn interessen omdat ik een sebatical aan het voorbereiden met mijn 4 kinderen (9,11,13 en 15). Het plan is om een half jaar naar Curacao te gaan en de kinderen daar naar school te laten gaan en natuurlijk het eiland te verkennen en te genieten van de ruzt, zee en strand. Gelukkig heb ik een vriendin die Curacaose is, zij helpt me enorm met scholen en woonruimte zoeken maar tips zijn natuurlijk altijd welkom.
Luek om ervaringen van iedereen te lezen.
Groetjes Danielle 40 jaar, alleenstaand en wonende te Heeze net onder Eindhoven NL.
Hoi Danielle,
Welkom op wereldwijzer,
Wat leuk dat je voor 6 maanden naar Curacao gaat!
Als je eens niet gewoon op het strand wilt liggen, is er altijd wel wat te doen op Curacao. Er is een keur aan mogelijkheden, variërend van duiken, er zijn vele musea zoals het Slavernijmuseum, er zijn attracties zoals het struisvogelpark en het Seaquarium: zwemmen met de Dolfijnen! Maar ga zeker ook toeren over het eiland.
Zo’n 25 kilometer verwijderd van Curacao ligt een prachtig eilandje: Klein Curacao. Dit kleine eiland is beroemd om haar spierwitte stranden en prachtig blauwe zee.
Op Klein Curacao kun je waanzinnig mooi snorkelen of duiken. Zo nu en dan worden hier ook zeeschildpadden gezien.
Indien je nog vragen hebt over dit schitterend eiland,dat Curacao is,dan kan je akltijd een berichtje plaatsen in het reiscafe van het Curacaoforum hier op wereldwijzer.
Suc6 nog met je verblijf in Curacao,Danielle! Om dit welkomsberichtje af te sluiten nog een mooie foto van Willemstad