hallo,
Vorig jaar op vakantie in Bitez heb ik een jongen leren kennen. We zijn toen paar keer 's avonds wat gaan drinken en er was duidelijk een klik.
Toen ik weer terug was in nederland heb ik geprobeert het contact aan te houden maar in eerste instantie hoorde ik niks meer van hem…
op een gegeven moment toen ik de hoop al beetje op had gegeven werd ik steeds door een turks nummer gebeld wat ik niet kende, dat bleek hij dus te zijn. Sindsdien hebben we dus weer contact We smsen heel af en toe want dat is te duur voor hem, dus daarom hebben we meer contact via facebook en msn, nou spreekt hij niet zo heel erg goed engels, maar hij is soms zo kortaf en wispelturig ene moment vind ie me helemaal geweldig en andere moment reageert hij niet op berichtjes. daar wordt ik echt onwijs onzeker van. Ik weet echt niet zo goed wat ik ermee aan moet…
Volgende maand ga ik er een weekje heen om te kijken wat er dan gebeurd of er nog echt iets is tussen ons, ben sinds ik heb geboekt al zenuwachtig haha
Nou is mijn vraag of er mensen zijn die tips hebben hoe ik dit het beste aan kan pakken en hoe het contact bij andere verloopt etc…
Tsja best een moeilijk verhaal zijn wispelturigheid, maar misschien is de aankomende vakantie een mooie gelegenheid om hierover te praten met hem. En ik weet dat een “diepgaand” gesprek best problemen gaat geven ivm de taal en dat het allemaal wat langer duurt voor je elkaar begrijpt, maar ik zou die tijd er toch aan besteden. Zeg hem duidelijk dat je moeite hebt met zijn wispelturigheid en of hij hier rekening mee wil houden. Wil hij dat niet dan moet je denk ik je eigen conclusies trekken. Succes!!
Daarom heb ik er inderdaad toch ook voor gekozen wel te gaan want op deze manier kom ik (we) er gewoon niet uit en dan blijven we nog een jaar zo aan te modderen
Had zelf al ingedachte om een woordenboek mee te nemen staat misschien vreemd maar als we er dan echt niet uitkomen kan ik die altijd nog tevoorschijn toveren
Woordenboek is zeker nooit weg en laat de rest maar denken…haha…Maar hou wel in je achterhoofd dat zo’n gesprek moeizaam zal gaan omdat je en met het taalprobleem zit en ook omdat het over gevoelens gaat. Maar ik zou er zeker de tijd voor nemen want dan weet je waar je aan toe bent. Misschien vind je het leuk om mee te komen kletsen in het kletstopic daar lees je ook allerlei dingen hoe het er bij de rest aan toe gaat.
Misschien kan je ook al specifieke zinnen of vragen die je wil stellen voorbereiden in het Turks? Klinkt misschien vreemd maar zal de zaken er wel efficiënter op maken denk ik. Succes!
Het contact op afstand is altijd moeilijk.
Ik ben ook af en toe wispelturig maar voel toch zeker wel liefde voor mijn turkse vriend.
Bij mij is het net andersom en maakt hij er meer werk van dan ik :o
Gewoon even dat maandje afwachten totdat je hem weer gaat zien.
Hoe vindt hij het dat je weer gaat komen?
hij vind het leuk dat ik kom maar toen ik het vertelde reageerde hij vrij koeltjes met ok good toen heb ik later wel gezegt dat ik daar beetje onzeker van wordt en toen zei hij wel dat ie het echt leuk vind dat ik kom enzo maar volgens mij is hij ook gewoon niet echt iemand die heel erg het achterste van z’n tong laat zien daar moet ik ook gewoon aan wennen denk ik.
Ondanks dat ie zo ver zit heb ik ook zeker gevoelens voor hem en merk dat ze ook steeds sterker worden misschien dat ik daarom ook wel zo onzeker wordt als hij niet zo veel laat horen…
nou dat is zeker zo.
Hoe sterker je gaat voelen hoe moeilijker de afstand wordt.
is heel normaal.
En net zoals je zegt is jouw vriend misschien gewoon wat minder in het uiten van zijn gevoelens of heeft het ook moeilijk dat jullie op zo’n afstand van elkaar zitten.
Als je daar bent kan je het veel beter peilen hoe hij doet.
Ik ben heel benieuwd
Mijn vriend komt over paar weekjes voor 3 weken naar Nederland dus kan niet wachten!
Het is altijd moeilijk om dat in te schatten. Mijn vriend en ik zijn nu bijna 2 jaar bij elkaar, bij ons is ook niet alles vanzelf gegaan. Beiden konden we wispelturig zijn en achteraf gezien was dat onzekerheid van beide kanten. Hij sprak ook niet al te best engels, maar op de een of andere manier zijn wij heel erg naar elkaar toegegroeid hierin. Ik sprak al een klein beetje Turks, dat scheelde en ik ben gewoon verder gegaan met zoveel mogelijk woorden leren. Van hieruit kon ik hem weer het engelse woord leren… Maar goed, ik ken de gevoelens. Je vindt elkaar leuk, spreekt dagelijks op msn, maar ondertussen weet je niet wat je aan elkaar hebt. Hiervoor moet je elkaar gewoon opnieuw ontmoeten, dan weet je dat.
Ondertussen heb ik mijn vriend al heel vaak opgezocht en is hij ook hier voor 3 maanden geweest. Wij hebben het nog vaak over die beginperiode, ook hij was gewoon super onzeker over alles. Dus zoek een manier om met elkaar goed te communiceren en leer elkaar gewoon beter kennen. Maak je gevoelens duidelijk aan hem. Als hij je echt leuk vindt, zal hij hier rekening mee houden.
Heel veel succes en fijne vakantie. Wanneer ga je? En waarheen als ik vragen mag?
Hoi Yaartje.
Bedankt voor je reactie leuk om te lezen! Ik ga 16 juni en dan 7 dagen naar bitez.
wat jij zegt dat hij soms ook onzeker was daar denk ik soms ook wel eens aan. Soms denk ik dat als het wat te dicht bij komt dat ie dan ineens ‘schrikt’ ofzo dat ie dan denkt oh help komt nu wel heel dichtbij… Kan ik me opzich wel voorstellen want hoe het ook uitpakt heeft beide twee kanten. als het niet goed uitpakt is het vervelend en jammer maar als we daadwerkelijk echt voor elkaar zijn dan hebben we eigenlijk een nog groter probleem want dan heb ik een vriend in turkije en hij een vriendin in nederland haha misschien dat dat bij hem ook wel beetje meespeeld…
Ik zit wel te denken dat als deze vakantie goed uitpakt om dan iets van een curcus turks te gaan doen dan kan je in iedergeval de basis dingen duidelijk met elkaar bespreken.