Nicaragua 2012

Ik heb het (snode?) plan opgevat om medio 2012 naar Nicaragua te gaan en dan in het bijzonder naar San Juan del Sur, met in het achterhoofd het idee om er te blijven wonen.
Voordat ik het één en ander ga regelen zou ik graag willen weten of er mensen zijn die mij al iets kunnen vertellen over het reizen, werken en wonen in Nicaragua.
O ja, niet onbelangrijk, ik word volgend jaar 65 (alleen AOW) en mijn hond moet mee: een Basenji.

Afgelopen zomer ben ik tijdens mijn rondreis in Midden Amerika een paar dagen in San Juan Del Sur geweest en ik kan u vertellen dat het er daar stikt van de honden.
Helaas bleef het maar regenen terwijl ik daar was, waardoor ik de stranden niet echt goed heb kunnen verkennen. Ik was er dan ook in het regenseizoen.
Wel heb ik het er heel erg naar mijn zin gehad. San Juan Del Sur heeft erg leuke barretjes en goede hostels en ik heb 's nachts echt de de lekkerste Burrito’s gegeten.
Bovendien heb je niet ver van San Juan Del Sur het vulkanische eiland Isla Umetepe waar je twee vulkanen kan vinden die je kan beklimmen. Ik raad u de kleine aan met een meer bovenin, waar je drie uur over doet. De grote is namelijk een tien uur lange hike.
San Juan Del Sur is niet ver van de grens met Costa Rica waardoor u leuke uitstapjes zou kunnen maken en de oude koloniale stad Grenada is ook niet ver weg.
Ik was eerst van plan om enkel naar Costa Rica en Panama te gaan, maar ik ben toch in Nicaragua beland en ik heb er geen moment spijt van gehad. Sterker nog ik vond Nicaragua het hoogtepunt van mijn reis. Nicaragua heeft me echt verrast met al z’n schoonheid en cultuur.
Gr, Rilana

Bedankt voor je informatie Rilanaable. Ik heb onderussen wat boeken over Nicaragua gekocht en langzamerhand kom ik wel tot een beslissing.