NIAA, beveiliging blijkt gatenkaas, binnenlandse vluchten erg terrorisme bevattelijk (prone to terrorism)

Nog meer slecht nieuws op gmanews.tv voor manilla airport, de beveiliging blijkt zo lek als een mandje en men vreest voor een aanslag op een binnenlandse vlucht. De beveiliging blijkt makkelijk om te kopen en bij grote drukte gebeurt het controleren zeer onzorgvuldig, vanwege de enorme drukte in de terminals verliest men het overzicht. Zeker omdat ook de filippijnen problemen heeft met moslimterroristen.:ninja: Zie ook het abs-cbn nieuws alhier. Het feit dat er nog geen aanslag is geweest is volgens abs te danken aan de vredesbesprekingen die nu gaande zijn. Dezelfde taferelen ook op clark airport en waarschijnlijk de meeste vliegvelden op de philies, alleen davou schijnt beter te zijn.
Wel heel erg veilig zijn volgens abs de veerboten van alle 10 grote maatschappijen de security is er 100% dicht, van de kleinere rederijen is ook de security 100% maar zijn de schepen weer erg onveilig en soms niet zeewaardig.

Was vorige maand ook al een topic op nbc, ook op cebu schijnt men dezelfde problemen te hebben. Was afgelopen maand op NIAA (manila) en zag met eigen ogen dat er mensen door de controle heen glipten, scheen de bewakers totaal niet te deren. Het lijkt er op dat er onder het luchthavenpersoneel onvrede heerst, zie je vaker op de PH dan gaat men staken of slecht of heel ongemotiveerd het werk uitvoeren.

Ik pakte laatst de starferry (luxe veerboot) van MNL naar Cebu en daar was de controle zeer degelijk! Alle baggage werd door k9 honden gechecked op explosieven en ook alle passagiers werden besnuffeld. Gmanews heeft gelijk daar komt geen bom doorheen. Als je de tijd hebt dan zou ik op safe spelen en de boot pakken want het is volgens mij wachten todat het een keer misgaat met een binnenlandse vlucht.(en ik heb ook zo mijn twijfels met int. vluchten vanuit manila, maar die vallen niet te vermijden aangezien er geen boten alleen maar vluchten/vliegtuigen naar manila of Cebu gaan.

Op de veerboten is de controle goed, maar daar is het dan ook in verleden al gruwelijk mis gegaan, ik doel op de bom op de Superferry in de Manilabay, waarbij 100 doden vielen. Daarna heeft men ingezien dat er goed controle moest komen.

Ik heb zelf ondervonden dat met name de beveilig van bussen zo lek als mandje is in Mindanao. Stap je bij een terminal in Davao op in bus is er controle op bagage, maar ook bij de dorpjes onderweg stappen mensen in met bagage, en daar is dus geen controle op.

Simpel om een bom in de bus te brengen dus. Bussen naar Davao worden bij checkpoint gecontroleerd, alle mannen tussen 15 en 65 moeten de bus uit en militairen kijken bagage in de bus na. maar mijn koffer die onder in de laadruimte van de bus lag werd niet naar omgekeken. Een grote gatenkaas dus.

      • Updated - - -

Op de veerboten is de controle goed, maar daar is het dan ook in verleden al gruwelijk mis gegaan, ik doel op de bom op de Superferry in de Manilabay, waarbij 100 doden vielen. Daarna heeft men ingezien dat er goed controle moest komen.

Ik heb zelf ondervonden dat met name de beveilig van bussen zo lek als mandje is in Mindanao. Stap je bij een terminal in Davao op in bus is er controle op bagage, maar ook bij de dorpjes onderweg stappen mensen in met bagage, en daar is dus geen controle op.

Simpel om een bom in de bus te brengen dus. Bussen naar Davao worden bij checkpoint gecontroleerd, alle mannen tussen 15 en 65 moeten de bus uit en militairen kijken bagage in de bus na. maar mijn koffer die onder in de laadruimte van de bus lag werd niet naar omgekeken. Een grote gatenkaas dus.