Ni hao, ola, hello, gute tag, hallo

hallo iedereen, ik ben anne.
Zit al een aantal jaar (niet ingelogd) dit forum te gebruiken als informatie punt voor mijn reizen, en nu dacht ik… deel mijn eigen kennis ook nog eens een keer.
Binnenkort wil ik mij vestigen in het buitenland (liefst China) en ben dus nu druk in de orientatie fase en werk aan het zoeken!
groetjes en tot schrijfs

Hoi anne,welkom op wereldwijzer!
Voor werken in China heb je een Z-visum nodig. Deze wordt alleen officieel door een Chinese werkgever gegeven. Er zijn allerlei procedures voor je een Z-visum krijgt.
Een bloedtest op allerlei ernstige ziekten is zo`n procedure.
Een baantje is niet makkelijk. Er is een hoge werkeloosheid en de aanbod aan laaggeschoolde krachten is enorm. Voor jou 1000(00) anderen.
Het is belangrijk om de taal van het land waar je naartoe gaat zeker een beetje te kennen. In veel bedrijven is Engels misschien de voertaal, maar je zal je gemakkelijker kunnen aanpassen als je gesprekken rondom je kan volgen. Je moet alleszins aan je toekomstige werkgever laten zien dat je de taal wil leren
Als buitenlander moet je dus iets te bieden hebben. Kennis bijvoorbeeld. Chinezen spreken nauwelijks goed Chinees maar Engels, de taal is “big business” nu.
Iedereen wil Engels leren als ze een goede betaalde baan in "toeristen sector willen krijgen.
In iedergeval kan je altijd terecht met vragen op het wonen en werken in het buitenlandforum! hier op wereldwijzer!
Suc6 nog voor de toekomst,Anne.
groet,georgessiam.