New York voor jongeren 18/17 jaar!

Hallo,

Ik ga in de herfstvakantie een week lang met een oud klasgenoot naar New York… Hij is 17 en ik ben zelf 18… We verblijven in een hostel.

Maar wat moet je als 18 en 17 jarige nu echt doen en wat kan je niet doen omdat je zo jong bent?

Met vriendelijke groet,

Ramon

Er zijn zat leuke dingen te doen hoor! De grote ‘attracties’ hoef je echt niet 18+ voor te zijn…

hey hey, je kan eigenlijk alles wel doen. Behalve uitgaan/borrelen. Daar zijn ze echt streng in.

verder ben je nergens te jong voor eigenlijk.

veel plezier, tof weekje :slight_smile:

Eey!

Bedankt voor jullie reacties…

We gaan zoiezo een helicopter tour doen. En we nemen de New York Pass en een metro card… en we laten ons ophalen door een limousine…

Maar iemand nog verder tips… ? Waar kun je bijvoorbeeld goedkoop en lekker eten en waar kan je beter niet en wel komen?

Thanks all

goedkoop eten in NYC wordt wel wat lastig volgens mij. Ben er zelf zo’n 5 jaar geleden geweest en toen was het allemaal nog een stuk duurder. Heb toen dus ook niets goedkoops kunnen ontdekken, nou ja de Mac en burgerking maar ik denk niet dat je dat onder lekker verstaat :-).

Verder kun je beter niet 's nachts door central park lopen en de wijken bronx, brooklyn en haarlem zijn niet de beste. Ik ben er toen wel ff gaan kijken om te zien hoe de ghetto’s eruit zien maar ik zou niet te veel bling bling laten zien.

Verder natuurlijk Empire State Building, roccafella center, china town, Time Square, Statue of Liberty, Broadway show en proberen een Jazz Club in te komen maar dat wordt wel lastig gezien je leeftijd.

Zelf heb ik in de Big Appel Hostel (www.bigapplehostel.com) gezeten. Niet echt goedkoop of bijzonder maar het zit op 100 meter van Time Square dus dat is wel erg gaaf. Maar denk dat je ook wel goedkopere hostels kan vinden helemaal omdat je toch een metro pas neemt is dat dan goed te doen. Wil je wel aanraden lang niet alles met de metro te doen want dan zit je alleen maar onder de grond en maak je dus niks mee van het echte new yorkse leven. Zou zonde zijn.

Hey succes met alles en veel plezier.

Ik ben in juli voor het laatst geweest; da’s natuurlijk een geweldige ervaring! Een tip van mij is: koop het boek ‘New York’ van Capitool Reisgidsen. Dat boek staat vol met vanalles en nog wat. Ook staan er enorm veel tips in, zoals restaurants en attracties. Verder natuurlijk moet je natuurlijk ontbijten bij Starbucks! LOL Groetjes!