Betoverend, grillig, kaal, prachtig, WOW momenten te over, lekker zonnetje, vreselijke wind, regen, hagel, 17 graden, 2 graden, asfalt wegen heerlijk zeg, grevel wegen avontuurlijk en spannend. Sneeuw vlaktes, gletsjers, kale rotsen, lavavelden, zwavelmeren, geisers, warme prive badjes aan de oceaan, meren ( met ijsschotsen) Heel eenzaam en alleen in verlaten omgeving waar echt niemand is en voorlopig ook niet komt, bus vol toeristen bij Geysir . Walvissen, veel schapen, veel paarse bloemenzeeën. Rijden in mijn kleine Hyundai I10 die het toch echt goed heeft gedaan. Slapen in Hostels, maar ook in kleine blokhutjes op camping met een eigen wc en keukenblokje.
Wie ook in IJsland is geweest zeggen bovenstaande termen alles.
Ga er vooral heen en ontdek ook vooral de wegen buiten de ringweg 1, want daar kun je IJsland echt in je eentje ontdekken.
We zijn met ons drietjes geweest, dochter van 11j was ook mee, auto gehuurd en de tent mee. Helemaal rond geweest maar niet naar het binnenland, onze auto was daar niet voor geschikt. Was echt een mooie reis, zo veel variatie, zo veel natuurwonder, zo veel eenvoud, was echt prachtig. Zal nog een reisverslag schrijven maar probeer eerst nog wat van ons Belgisch zonnetje te genieten alvorens die weer wegglipt ( miste ik wel in Ijsland ) .
Groetjes,
katrien
Hoi jojo 22 De kleine blokhutten op de camping hoe klein zijn ze hoeveel bedden, hoe duur en ben je op de bonnefooi gegaan of had je gereserveerd. Wat je geschreven hebt geweldig.
Toen wij er in de zomervakantie waren hebben we éénmalig zo’n blokhut gehuurd, in Uthlid. Het regende de hele dag al heel hard zonder ophouden, het was pas onze 2 de nacht in Ijsland en we zagen het echt niet zitten om onze tentje in deze miserie op te zetten dus vroegen we of er nog een blokhut (bungalow) vrij was. Prijskaartje 120,00€ voor 1 nachtje. Kleine maar toch voldoende aan ruimte, 2slaapkamers met elk een dubbel bed. Dekens aanwezig, slaapzakken nog vereist. De keuken was klein maar niet echt proper, vooral de pannen en potten, we gebruikten voornamelijk ons eigen materiaal. Badkamer met douche was best aangenaam. Ik kan natuurlijk enkel maar over die ene blokhut oordelen. Was verschrikkelijk veel geld maar we waren op vakantie en best tevreden met een warme droge plaats om tot rust te komen. De rest van de reis verbleven we wel in de tent, het weer viel dan ook meer mee
He Bodycare,
ik had de blokhutten van te voren geboekt. Ik reis alleen, dus de prijs was voor mij hoog, zo’n 110 euro per nacht. Maar reis je met meer dan kun je de kosten delen. Elke blokhut is geschikt voor minimaal 4 volwassenen, maar … er is weinig leefruimte in. Stapelbedden, kleine tafel met stoelen, keukenblokje en wc en dat is het. Dus verwacht er niet teveel van. Er is wel verschil in comfort en isolatie. Sommige blokhutten zijn meer basic dan andere. Het is heel fijn als de eigenaar zorgt voor handdoekjes, bloembakje en oploskoffie en thee. Ik ben ook op campings geweest waar grotere blokhutten aanwezig waren voor 6 personen. Ik vond de privacy, de rust een eigen keuken en wc wel opwegen tegen de prijs. Als het aan mij lag, en ik zou beschikken over een groter budget, dan zou ik ervoor kiezen om de gehele 15 dagen in van die blokhutjes te verblijven.
Ik verbleef er de 1e twee weken van juli, dat is hoogseizoen en alle aanwezige blokhutjes waren in gebruik.
Wanneer en hoelang ben je van plan te gaan naar IJsland?