Net terug van 3 fantastische weken Sri Lanka

Wij gaan graag op vakantie op ons eigen tempo, zonder gidsen of chaufeurs.
Dank aan al de informatie die we kunnen vinden hebben op dit forum.
Je kan ons dagboek met verhaaltjes en foto’s terug vinden op onze site

http://www.djdanny.be

Volgend avontuur 2014 China

Hoi Danny,

Leuk reisverslag. Ik vertrek 3 januari voor 2 weken naar Sri Lanka. Ik heb een paar vraagjes.

• ik zie dat jullie alleen de zuid-oost kant hebben gedaan. In welk tijdsbestek hebben jullie dit gedaan?
  • jullie zijn zelf met scooters rondgereden. Was dat goed te doen? Het lijkt me mooi om de hele reis op scooters te doen. Zijn jullie met de scooters van A naar B gereisd of hebben jullie in een stad een scooter gehuurd en de omgeving verkend?

Groet,

Robert-Jan

hoi Robert-Jan,

Wij hebben in Hikkaduwa een scooter gehuurd. Het is best te doen met een scooter rijden daar, als je waakzaam blijft.
Het verkeer is gaotisch maar niet agresief.
Tussen onze verblijven hebben wij de trein of bus genomen. Ik denk voor de scooter zijn de afstanden wat groot. Hikkaduwa naar Mirissa dan ben je met de bus bij 3uur onderweg, met ne scooter ik denk vlot 5 tot 8 uur.
Ik denk ook niet dat je een scooter kan huren om het ganse land mee rond te toeren, wij huurden ter plaatse een scooter voor enkele dagen. (1000 lrk/dag )
Het zuidoosten is niet zoveel te beleven, het is vooral het nationaal park en natuur, is zeker minder toeristisch.
Wij hebben 2 dagen Tissa genomen, en 1 dag Ella om daar de “hill train” te nemen, was voor ons voldoende.
Onderschat de afstanden toch maar niet.