Hoi Eric. Ik ben al tijdje aan het zoeken op internet wat de snelste /eenvoudigste manier is om van negombo naar apura te gaan. Ik vind veel verschillende antwoorden. Weet jij de handigste weg? Gr. Rik
Hoi hoi,
Altijd taxi maar dat valt niet binnen ieders budget. In de ochtend gaan er enkele direkte bussen via Puttalam, uur of 4 reizen. Op andere tijden overstap, ofwel in Puttalam ofwel in Kurunegala (vanuit bussen Negombo-Kandy, helft van de bussen gaat via Kurunegala andere helft via het voor jouw route minder handige Kegalle).
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
Bedankt haha
Of je laat je met de taxi brengen naar Colombo Fort en daar op de trein stappen naar A’pura. Duurt volgens seat61, ong. 4 uur.
Wij zijn laatst met de trein vanaf Colombo naar Kandy gegaan ik vond het geweldig!
Prima, allemaal. Maar als je iets rechtstreeks vraagt aan een persoon doe het dan via PM, daar is het voor gemaakt
Mmm, wat niet wegneemt, misschien een topic voor openbaar vervoer op sticky?
Hmmm… zou kunnen maar WW kent geen opmaak met mooie tabellen die je voor dienstregelingen nodig hebt, zoals Seat61 die wel heeft. En ondanks het feit dat ze wel eens achterlopen (ze kloppen niet qua tijden naar A’Pura/Jaffna/Oosten want die zijn begin april, veelal niet altezwaar, gewijzigd) zou ik dan toch weer naar Seat61 moeten verwijzen. En voor de rest het Tripadvisor stuk dat ik ook onderhoud vertalen. Dus helaas toch nog even niet totdat WW betere ‘reisFAQ’ opmaakopties gaat bieden…
Tnx,
<Erik> & [Sandya]
Enig idee hoeveel een taxi dan kost ten op zichte van de bus? En hoelang duurt het ongeveer met een taxi?
Hoi Maaike,
Oeps, het is 170 km zie ik nu, dan is de direkte bus niet 4 maar 5 uur door al het stoppen. Taxi zal rond de 4 uur zijn. En dan kom je op Rs 12,000 ofzo.
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
Wij deden denk ik 3weken geleden die rit met de bus en duurde iets meer dan 4uur. Ging vrij vlug allemaal, mja ze rijden ook aardig door haha
Hoi Maaike,
Taxi t.o.v. de trein 12000 Rp. tegen 370 Rp (2e klasse) of 600 Rp. (1e klasse)
Dus zo’n €80,- of €2,50 / €4,-, nou dan zou ik het wel weten…
Gr. Karin
Bedankt voor jullie info!!