Negatief of positief reisadvies

Volgend jaar zomer gaan mijn man en ik en onze drie kinderen (17, 14 en 9 jaar) naar Amerika op vakantie.
Ze zeggen dat de voorpret altijd al geweldig is en dat is bij mij ook zo. Ik kan niet wachten totdat we over 510 dagen (ja ik tel af…) vertrekken.
Kunnen jullie kritisch kijken naar mijn reisplan. Wij zijn nog nooit in Amerika geweest en de Amerika-diehards onder jullie kunnen ons misschien wel adviseren.

Dag 01: Amsterdam-Vegas
Dag 02: Vegas
Dag 03: Route 66 naar Anaheim
Dag 04: Disney
Dag 05: Disney
Dag 06: Disney
Dag 07: Los Angeles
Dag 08: Los Angeles
Dag 09: Universal Studios
Dag 10: Universal Studios
Dag 11: Los Angeles
Dag 12: Warner Bros tour, Hollywood Homes tour
Dag 13: Los Angeles (Santa Monica Pier, Venice Beach)
Dag 14: LA-San Simeon
Dag 15: San Simeon- San Francisco
Dag 16: San Francisco
Dag 17: San Francisco
Dag 18: San Francisco-Fishcamp (Mariposa Grove)
Dag 19: Fishcamp-Yosemite Park-Lake June
Dag 20: Lake June-Death Valley
Dag 21: Death Valley-Vegas
Dag 22: Vegas
Dag 23: Vegas-Page
Dag 24: Antelope Canyon-Vegas
Dag 25: Vliegen vegas-New york
Dag 26: New York
Dag 27: New York
Dag 28: Vliegen Amsterdam

Alvast hartstikke bedankt,

Ik weet niet hoe met name een 9 jarige tegen een vakantie aan kijkt, maar ik vind zelf dat de nadruk wel erg op stedelijk gebied ligt… in Los Angeles zou ik zelf in twee dagen klaar zijn. Je kan ook overwegen om San Francisco te skippen (je gaat ook nog naar NY toe…). De kust route is natuurlijk wel erg de moeite…

Waar ik meer tijd zou besteden? Wat meer tijd in Yosemite kan geen kwaad, daar heb je nu maar 1 volle dag. De trip tussen Vegas en Page is erg gehaast, je zou daar de Hoover Dam en Grand Canyon via de zuid kant kunnen aandoen en aan de noordkant Zion NP.
Bij Page kan je trouwens kano’s huren bij Lake Powel en in een paar uur tijd de Antelope canyon in peddelen. Je komt dan niet bij het beroemde stuk uit, tenzij je nog te lang door een bloedhete canyon gaat hiken. Maar een paar uurtjes op het meer kano-en en zwemmen is niet verkeerd in de hitte.

Sequoia NP kan ook de moeite zijn, waarschijnlijk voor de kinderen ook super indrukwekkend om tussen die grote bomen rond te lopen. Al zijn er in Yostemite ook wel wat te vinden als ik me niet vergis. Mooie plaats om te verblijven is de Grant Grove cabins, kleine houten huisje met een kampeer gevoel.

Death Valley als overnachtingsplaats zou ik afraden, ik zou plannen om daar in een dag door heen te rijden zodat je er ook niet langer hoeft te blijven dan je zin hebt. Toen ik er was was het 47 graden celsius…

Beste Pieter,
Superbedankt voor je adviezen. Ik neem het mee en dat kanoën lijkt me een super idee!
Dank je wel!

Mooi :slight_smile:
Dit moet de plaats zijn waar je de kano’s kan huren: antelopepointlakepowell.com

Ik zou de 2e dag niet in Vegas blijven. Je bent dan al erg vroeg wakker ivm jetlag. Reken op dat je voor 05:00 smorgens al wakker bent. Dan kun je op je hotel kamer gaat zitten wachten tot Vegas “open” gaat, of deze tijd gebruiken om je te verplaatsen richting Annaheim. Dan heb je in Annaheim nog een hele dag te besteden.

http://www.reistipsamerika.nl

Verschilt het niet erg per persoon wat voor effect een jetlag heeft? De eerste dag na aankomst ben ik meestal niks waard en het laatste wat ik dan zou moeten doen is in de auto stappen…

Uiteraard is zo’n gevoel persoonlijk, maar ik denk dat 80% erg vroeg wakker is en wel genoeg uitgerust is om een stukje te rijden.
Het is gewoon zonde om die vroege uurtjes op je hotel kamer te zitten omdat er nog niks te doen is omdat je in een grote stad bent.

      • Updated - - -

Ik zou de 2e dag niet in Vegas blijven. Je bent dan al erg vroeg wakker ivm jetlag. Reken op dat je voor 05:00 smorgens al wakker bent. Dan kun je op je hotel kamer gaat zitten wachten tot Vegas “open” gaat, of deze tijd gebruiken om je te verplaatsen richting Annaheim. Dan heb je in Annaheim nog een hele dag te besteden. En doe je Vegas op het eind.

Heb je je ook al verdiept in de prijzen van de pretparken?

Ik vind Page een van mijn favorieten plaatsen en het is er prachtig, maar ik denk dat het een beetje te ver weg is voor jullie trip. Zoals hierboven al vermeld wordt, race je op en neer van Las Vegas naar Page. Dat is een “tripje” van 4,5 uur kale reistijd. Daar komen nog pauzes bij voor eten, tanken en foto’s maken etc. Of je moet wat minder pretparken doen of ergens wat skippen zodat je wat meer tijd/rust krijgt in je trip.

Je rijdt tevens een aantal hele mooie parken voorbij. Zoals Bryce Canyon NP en Zion en evt Capitol Reef.

Kan ik jullie tripje aanpassen, zekers. Maar weet niet waar jullie prioriteiten liggen. Zoals: Is 3 dagen Disney nodig, 2 dagen Universal nodig? Is Disney in Annaheim niet voor een groot deel gelijk aan Disney Parijs? Is het dan slim om je 3 dure Amerika vakantie dagen daar te besteden? Universal is een erg leuk park wat je ook een mooi uitzicht geeft over Hollywood.
Het grote meest bekende park van Amerika moet je er voor overslaan??? Dat kun je toch niet menen? :wink: Iedereen zal je na de vakantie vragen: “Hoe was de Grand Canyon?” Oh niet geweest!
Ik snap dat het voornamelijk voor de kids is. Maar je hebt Universal, Warner Bros tour, Santa Monica Pier ook al op je lijstje. Ga dan in Vegas nog even naar de Pinball Hall of Fame en speel op 100 flipperkasten.

Verders zou ik New York ook skippen. Je bent er maar twee volle dagen terwijl het je 1 extra reisdag kost op heel je vakantie. Tickets naar New York worden erg goed koop de laatste tijd. Doe de oostkust een keer apart. Zeker aangezien dit je eerste keer is. Hierna wil je toch nog terug. Trust me!

Ik neem aan dat de vlieg tickets nog niet geboekt zijn. Las Vegas is niet de meest ideale plaats om te starten. Uiteraard moet je rekening houden met ticket prijzen etc. Maar starten in Las Vegas zorgt er een beetje voor dat je er links van moet zijn en ook rechts en er dus vaker doorheen komt op 1 vakantie. Een rondje is vaak beter dan een achtje. Je kan ook kijken of je bijv in LA land en vanaf Las Vegas weer vertrekt.
Stel je zit wel vast aan Las Vegas als aankomst en vertrek stad, dan zou je dit kunnen doen: (Je zou bij deze route ook heel makkelijk in LA kunnen stoppen).

Dag 01: Amsterdam - Las Vegas
Dag 02: Las Vegas - Sedona
Dag 03: Sedona - Grand Canyon NP
Dag 04: Grand Canyon NP - Page (Horse Shoe Bend, upper en Lower Antelope Canyon)
Dag 05: Page - Page (Lake Powel, Kanoen)
Dag 06: Page - Bryce Canyon
Dag 07: Bryce Canyon - Zion
Dag 08: Zion - Zion
Dag 09: Zion - Valley of Fire SP/Red Rock NC
Dag 10: Valley of Fire SP/Red Rock NC - Death Valley
Dag 11: Death Valley - Mammoth Hot Springs
Dag 12: Mammoth Hot Springs - Yosemite NP
Dag 13: Yosemite Park - Yosemite Park
Dag 14: Yosemite Park - Fishcamp (Mariposa Grove)
Dag 15: Fishcamp (Mariposa Grove) - San Francisco
Dag 16: San Francisco - San Francisco
Dag 17: San Francisco - San Francisco
Dag 18: San Francisco - San Simeon
Dag 19: San Simeon - Los Angeles (let op Highway 1 is naar verwachting heel 2017 gesloten, let erop dat hij vlgd jaar wel open is.)
Dag 20: Los Angeles (Warner Bros tour, Hollywood Homes tour)
Dag 21: Los Angeles (Universal Studios)
Dag 22: Los Angeles (Santa Monica Pier, Venice Beach, Hollywood blvd, Griffith observatory)
Dag 23: Los Angeles (Disney)
Dag 24: Los Angeles (Disney?)
Dag 25: Los Angeles - Las Vegas (Route 66 via Barstow (outlet shoppen))
Dag 26: Las Vegas - Las Vegas (Pinball Hall of Fame, Fremont street)
Dag 27: Las Vegas - Las Vegas (Zwembad, hotels kijken)
Dag 28: Las Vegas - Amsterdam

Je kan ook bij dag 9 een paar dagen in Las Vegas verblijven en dan vanaf LA weer naar huis. Afhankelijk van vlieg tickets. Zoals je ziet kom je nu eigenlijk 3 keer in Las Vegas. Vandaar dat Las Vegas niet echt ideaal is als aankomst plek. Ohja, ik heb NY er niet in zitten. Ik vind het echt zonde van je vakantie dag die het je kost. als je deze route rijdt zie je alles en meer dan je vorige route.
Wat vind je er van?

http://www.reistipsamerika.nl

Door persoonlijke omstandigheden kon ik de afgelopen periode niet reageren. Het zag er even naar uit dat de reis niet door kon gaan maar gelukkig zit ik nu weer midden in de voorbereidingen. Christian, nog ontzettend bedankt voor je kritisch noot. Ik ga mijn reis toch maar en beetje aanpassen :))

Achja, waarom het wiel opnieuw uitvinden als er hier twee actieve experts ronddwalen die je er mee kunnen helpen om zo min mogelijk beginners fouten te hoeven maken.
Dat is allemaal deel van de voorpret.