Neem je souvenirs mee uit Indonesië?

Neem je, als je terugkomt uit Indonesië, souvenirs mee? Stem hierboven in de peiling en licht eventueel hieronder je mening toe!

Zijn ruim een week weer thuis van onze eerste reis naar Bali. We nemen meestal souvenirs mee voor onze kleinkinderen. Helaas hebben we op Bali geen specifieke eigen souvenirs kunnen vinden. Het enige dat we tegenkwamen was goedkope “nep” kleding en veel Chinese “troep”. Met lege handen thuiskomen is natuurlijk geen optie , vandaar dat we dus maar besloten hebben wat nep Hello Kitty kleding mee te nemn.

Als ze niet in je koffer passen… zou je dan interesse hebben in een verschepingsservice die alles naar je huis opstuurt? :biggrin:

Respondenten voor mijn enquête gezocht! Enquête + Vragenlijst + Onderzoek + Panel = thesistools.com

Ik neem trouwens altijd souveniers mee uit Indonesië :slight_smile: Vooral armbandjes en sarongs :wink:

Ebbenhouten houtsnij werken…ze zijn helaas niet zo fijn als vroeger, maar goed zoeken

Er is heel, heel veel rotzooi te koop in heel Indonesie!!! Wil je echt wat moois meenemen van het land dan kan je heel goed terecht in Java bij TOMS silver!
Natuurlijk wel afdingen want dat kan heel goed. Voor wat leuks in Bali moet je naar Mas gaan daar zijn veel gallery’s waar je hele mooie spullen kan kopen. Prachtige houtsnijwerken die KWALITEIT hebben. Natuurlijk ook flink afdingen!!! Die rotzooi op straat en in de ‘‘touristen winkels’’ daar heb je helemaal niks aan. Betaal liever wat meer voor die mooie kwaliteit want dan heb je ook wat moois voor je geld. Wel even vermelden dat je het zelf mee wilt nemen want dan word het keurig ingepakt voor de lange vliegreis. Doen hoor, je kan beter wat meer betalen voor iets moois want dat blijft ook mooi.
Groetjes, Jacquelien.

Ik heb een paar sarongs gekocht en een hele mooie kebaya(blouse) laten maken. Ook heb ik beide keren een batikcursus gedaan en daar een groot batikschilderij aan over gehouden. Verder wat kleinere boeddhabeeldjes, houtsnijwerk voor aan de muur, wierrook, jasmijnthee, kettingen, oorbellen.

Nog geen week terug uit Bali met een aantal souvenirs; sarongs,houtsnijwerk (3x),wierook, zilveren balletjes (met belletje erin) en wat kleding.

Ik maak foto’s als souvenier.

Balinese tempelkleding heb ik overigens ook, maar die heb ik laten maken voor ceremonies toen ik op Bali woonde. Geen echt souvenier dus, maar een gebruiksvoorwerp.