Wat is het laatste souvenir dat je uit Indonesië hebt meegenomen?
Dit jaar alleen maar kleding en foto’s meegenomen naar huis. Maar ik heb thuis voldoende souvenirs staan van eerdere reizen.
We brachten dit jaar 2 copien houtsnijwerk van ornamenten die men vroeger op Bali gebruikte boven op tempel offers. zg gebogan.
Een forse verkoudheid door het temperatuurverschil…:vak02: Na zo vaak in Indonesië te zijn geweest moet ik echt zoeken naar iets speciaals dat ik zou willen hebben. Voor mijn kinderen neem ik altijd een apart houten beeldje mee. Laatst zag ik weer iets leuks in een ‘Antiek shop’. Zie foto.
Die zijn leuk!
Ik vind antiek altijd lastig. Ik vind iets mooi, of ik vind iets niet mooi, maar ik kan het niet op waarde schatten. Dat leidt er toe dat ik soms het gevoel heb dat iemand me probeert af te zetten, ook als dat soms helemaal niet zo is omdat iets ECHT iets waard is…
Ja ik ben ook een leek op het gebied van antiek, ik zag vaak munten met de beeltenis van Willem 3 erop die er zeer oud uitzagen. Men stopt die nagemaakte munten een tijd in de grond en het resultaat is “antiek”…
Laatst was er een programma op TV over een man ergens in Jakarta die (bijna) alles kon namaken en het antiek laten lijken.
Die beeldjes in die lijst kon ik voor 8 euro mee naar huis nemen, geen antiek maar inderdaad leuk om te zien.
Als je ze nog een keer tegen komt voor 8 euro mag je een paar voor me meenemen
Ik heb zelf tijdens mijn eerste reis naar Indonesie een paar Wayangpoppen meegenomen. Heel cliche! Ik ben er echter nog steeds erg blij mee (ze zijn absoluut niet antiek), en ze hebben een redelijk prominent plekje in mijn woonkamer.
Als ik je daar een plezier mee kan doen, volgend jaar mei reis ik weer naar Sumatra en zal ik er een paar meenemen, t.z.t. verneem ik wel waar ze naar toe moeten. :dag: