Neem je, als je terugkomt uit Amerika, souvenirs mee? Stem hierboven in de peiling en licht eventueel hieronder je mening toe!
Maar natuurlijk! Ten minste voor vrienden en familie wat leuks, en dan voor jezelf vooral de foto’s en filmpjes
Soms. Ben niet echt een souvenir-type. Voor mezelf vooral niet, heb al genoeg rotzooi waar ik niet vanaf kom, dus heb mezelf de beperking opgelegd geen andere rotzooi meer te kopen. Af-en-toe wil ik nog wel eens iets voor een ander meenemen, laatste keer New York heb ik op Newark Liberty in zo’n cheesy souvenirwinkeltje een mok voor m’n pa meegenomen met een opschrift van de US navy: “Commander in chief”. Is momenteel zijn favoriete mok.
Nee, souvenirs zijn niet zo mijn ding, of je moet een I Love… T-shirt ook een souvenir noemen.
Geen echte souvenirs maar merkkleding, schoenen en tassen,en natuurlijk make-up.Dat is daar zo goedkoop, dat nemen we echt wel mee.Volgens mij moet je sterk in je schoenen staan om daar aan voorbij te lopen.Dus dan maar een extra koffer.En niet te veel meenemen.Je koopt het gewoon daar.
Groetjes Hanneke
Ik koop geen cheesy souvenirs (mini vrijheidsbeeldjes of zo… bleeeh), maar wel bv. een Betty Boop-figurine voor mezelf, omdat je die in Nederland bijna niet hebt, of iets van Garfield voor m’n vader, ook omdat je dat hier bijna niet kunt vinden. Voor m’n vriendin Reese snoepjes en aparte M&M’s, in San Francisco kocht ik een puzzelspelletje dat Escape from Alcatraz heet, dat soort dingen. Maar ik neem sowieso altijd iets mee van mijn reis, of het nu mooie sieraden of leuke boeken zijn, voor mezelf of voor m’n familie. Altijd iets aparts wat hier niet of moeilijk te krijgen is en waarvan ik zeker weet dat mijn familie er iets aan heeft.
En ja, I Love… t-shirts zie ik in dat verband dan ook als een souvenir. De definitie van souvenir is namelijk: voorwerp dat je ergens aan herinnert, een aandenken. Dus alles dat je aan die reis herinnert, of dat je vrienden/familie aan jou en je reis herinnert.
De eerste paar keer dat ik in de USA ben geweest heb ik VEEL souvenirs gekocht nu probeer ik dat minder te doen omdat je het toch allemaal moet meeslepen en het thuis toch stofvangers worden.
Ik probeer dus dingen te kopen waar je ook wat aan hebt en die je niet snel in europa zult tegenkomen. Maar voor het meerendeel koop ik hier toch mijn spijkerbroeken = merkspijkerbroeken en in je juiste lengtemaat! Deze zijn hier een stuk goedkoper dan in NL waar er naar mijn mening teveel voor wordt gevraagd!
LEE normaal $ 42,- nu voor 40% korting ivm memorial day (sales)
etc In Europa zijn ze m.i. veel te duur.
Sketchers (speciale schoenen) in de aanbieding voor 49 $ in europa 99 euro!
etc
… have to go … family is in and we are going to eat a large steak!
Ik kan je zeggen dat ik het afgelopen half jaar niks anders heb gedaan dan souvenirs zoeken. Heb al met al meer dan 300 dollar daaraan uitgegeven, als het niet meer is. Ik vind het leuk om mensen te laten zien dat ik aan ze heb gedacht toen ik weg was en dat ik ze belangrijk vind. Soms zijn het kleine, simpele souvenirs, in andere gevallen dingen die echt precies bij mensen passen. Zo heb ik bijvoorbeeld voor een van mijn vriendinnen een armbandje gehaald bij het Native American museum, omdat ik wet dat ze zoiets geweldig vind en de waarde erachter snapt.
Ik probeer inderdaad wel om mijn souvenirs een betekenis te geven. Niet altijd even makkelijk, maar wel een leuke uitdaging! (tenzij het voor m’n moeder is, die spaart vingerhoedjes, dus makkelijk, maar wel een uitdaging om er zoveel mogelijk te krijgen. 18 in een half jaar, niet slecht toch?)