Neem je souvenirs mee uit Afrika?

Neem je, als je terugkomt uit Afrika, souvenirs mee? Stem hierboven in de peiling en licht eventueel hieronder je mening toe!

Ik koop altijd souveniers in het vakantieland en dan het liefst bij de lokale bevolking. Op die manier doe je wat voor de bevolking en het hele spel van afdingen durf ik wel “Op straat”’ en niet in de echte winkels. Naast de foto`s heb je ook nog iets tastbaars bij thuiskomst.Mijn huis staat dan ook vol met beelden,maskers,papyrustekeningen etc. De kinderen hebben nu ook verhalen bij souveniers die ze zelf gekocht hebben. De herinnering blijft levendiger op deze manier.

Wat is dat nou voor een stelling?? Je neemt toch ook een souvenir uit Luxemburg mee.

Stemmingmakerij!

Eens met Franzie. Als je iets specifieks bedoeld met souvenir dan moet je dat ook benoemen. Wat wil je weten?

ja, ik verzamel speren! (de huis-tuin-en-keuken-variant) daarnaast neem ik altijd een hoop lekkere kruiden mee (de beste zijn echt uit marokko). soms koop ik een ketting. maar de meeste souvenirs zijn geschenken van locals die ik heb ontmoet. van schilderijen, kettinkjes, krukjes, stapels kanga’s/kitenge’s, maar ook een nagelknippertje en potten zelfgemaakte pindakaas! dat zijn dan ook de beste souvenirs omdat er altijd een mooie gedachte aan zit!

grtz mariska