Nederlandse televisie in Turkije?

met een schotel van 150 a 180 moet het wel lukken!!!
goeie lnb is wel hoofdzakelijk

groetjes

frank

Nee , alleen BVN .

ned 1 2 en 3 moet je kunnen ontvangen wel in alanya met 180 schotel doorsnee??

turkye heeft op de antenne ook digtale tv,dus europese pakket is eraf enkel turkse kanalen nu(( das wel jammer.

Ik weet niet precies in welk deel jij zit van Turkije

groet f rank

Ik heb een 130cm schotel met inmiddels 4 LNB’s ik ontvang o.a alle nederlandse zenders betrouwbaar zelfs bij zware regens. Kijk even bij vorige posts wat ik precies heb staan

Groet jaap

Oke Jaap top !! en welke plaats zit jij dan in Turkye,dit laatse heb ik niet meegekregen.
Zoek ook nog adresje in antalya of alanya voor overnachten als ik paar dagen daarben,misschien weet iemand dat,of goedkoop kotje te koop voor weinig prijsje??
alles is welkom.
dan heb ik tenminste een adresje

groet

frank

Cikcilli vlak bij Alanya,
Ik weet niet hoelang je wilt blijven maar als je voor en paar weken boekt kan je voor € 11,00 per dag in Horizon appartementen verblijven wat er tegenwoordig aardig uitziet. Toevallig gisteren iemand daar ondergebracht.
Wordt alles nog voor schoongemaakt ook. Horizon ligt in Oba ook vlak bij Alanya

Groet

Jaap

Bedankt voor de tip !! als ik in de buurt ben.
Oba zitten veel Nl`ers he,ook die wat kopen!!

groet frank

Hallo allemaal,

Dus ik heb nodig een grooooote schotel met koppen.
Een adres in nederland voor canal digitaal, een smartcard, uh die passen in een turkse decoder (heet dat zo??) of nemen jullie die uit NL mee??

Sorry hoor ik ben echt niet zo handig met dit soort dingen :redface:
Misschien is er iemand die het nog 1x stap v stap kan uitleggen?
Want ik mis toch wel een beetje tv uit nederland.
Groetjes

Nog een keer een “eenvoudige” uitleg.

Voor de Nederlandse mensen in Turkije zijn er 2 satellieten belangrijk.
De ASTRA 19.2.
Een wat oudere satelliet waar Nederlandse SD kanalen te vinden zijn. SD is TV in standaard resolutie (geen HD)
De grote van de schotel wordt bepaald door de locatie waar jij je bevindt. Sommige delen van Turkije hebben geen ontvangst met deze satelliet. Zie het kaartje.

De ASTRA 23.5
Een nieuwere satelliet waar niet alle kanalen te vinden zijn en veel kanalen zijn HD. De ontvangst is voor grote delen van Turkije veel beter. Zie kaartje
Deze kaartjes komen van (en.ses.com)

Hier vindt je veel informatie over de beschikbare kanalen.
http://nl.kingofsat.net/pack-canaldigitaal.php

Wat heb je allemaal nodig?
De schotel die al genoemd is. Per satelliet waar je naar kijkt een LNB. Dit is de antenne, de schotel is de spiegel die over een groot oppervlak het signaal naar de LNB “spiegeld” De schotel wordt met een LNB in het midden op de juiste satelliet gericht. Door andere LNB’s verschoven in de schotel te hangen kijken deze naar een andere satelliet.
Pas op! Kanaal digitaal verkoopt dual LNB voor de ASTRA 19.2 en 23.5. Dat werk hier niet om dat we vanuit een andere hoek naar deze satellieten “kijken”

Als je meerdere LNB’s hebt, een goede coax kabel van de LNB’s naar een “switch” Van de “switch” een coax kabel naar je ontvanger / decoder.
En uiteraard een ontvanger / decoder. Als je naar HD kanalen gaat kijken moet hij daarvoor geschikt zijn. Als je meerder LNB gebruikt moet de ontvanger de bijbehorende “switch” kunnen aansturen.

De meeste kanalen zijn gedecodeerd en moet je voor betalen om er naar te kunnen kijken. De enige legale mannier is om een abonnement bij een TV aanbieder te nemen met een bij behorende smartcard. Deze card zorgt voor decoding van de betaal kanalen. Als voorbeeld canaal digitaal (Ned kanalen) standaard kost dat ongeveer € 10,-- met HD ongeveer € 15,-- per maand. http://www.canaldigitaal.nl

Er zijn veel andere manieren om het Turkije te regelen maar ze zijn allemaal illegaal wil je daar meer over weten ga dan naar je locale schotel verkoper.

Als laatste, de ontvanger / decoder moet (logisch) geschikt zijn voor de smartcard die je gaat gebruiken.

Heel erg bedankt voor uw uitleg.
Ik ga er mee aan de slag!!!
:dag:

Wij wonen 10 km van vliegveld Dalaman vandaan.
Zolang we 1 tv toestel hadden, Astra 19,2, hadden we altijd prima beeld, ook de zwakkere RTL zenders en Eurosport etc. Sinds een paar maanden hebben we op de bovenverdieping ook tv; 1 ASTRA antenne, een dubbele LNB;
sindsdien hebben we met bewolking en regen en s avonds(ook als het helder is) slecht of eigenlijk GEEN beeld op de RTL zenders, |Eurosport, NGC, Animal Planet… Ned 1,2,3, SBS6, NET5 zijn altijd prima.
Ligt het aan de dubbele LNB?
Moeten we 2 antenne;s nemen met elk een ENKELE LNB??
Of moeten we de antenne op 23,5 graden proberen met de dubbele LNB?
Of heeft dat geen nut omdat we geen digitale receivers hebben?
We hebben Canal digitaal met extra-kaart abonnement; geen HD-abonnement,
wel HD tv-toestellen.
Wie kan ons tips geven zodat we weer met plezier tv kunnen kijken?
hartelijk dank

HI adum,

Je haalt alles door elkaar,wat je aangeeft…vergeet dit ! !

Het enige is dat je schotel niet goed staat uitgericht.
Als je volledig toppakket hebt met oranje tv,die moet je kunnen ontvangen,dan staat je schotel goed !! ontvang je geen tvoranje,dan moet je hem met een dubbele lnb een tik naar links gooen als je voor de schotel staat.
sta je erachter dan een tik naar rechts( blijft het zelfde)
een paar milimerer is voldoende.

JE MOET WEL HD TUNER HEBBEN,ANDERS GAAT HET NIET LUKKEN !
hET MAAKT DAN NIET UIT OF JE hd TV HEBT ! !

IK KAN JE HEM TOESTUREN ALS JE DAT WENST ! HIJ KOST HIER MAAR
149 EURO UIT MIJN HOOFD,OF INDIEN WENSELIJK,
HUN SITE,… ALS ZE DIE HEBBEN EVEN NAAR JE TOEMAILEN !

Vraag: welk pakket heb je van digitaal?
Heb je wel de oranje kaart(en) van digtaal?

ik weet wat het is als je tv niet goed werkt((

Ik verneem wel van je

Frank

Hallo Frank,
bedankt voor je reactie, en met name dat je bevestigt dat we er absoluut geen verstand van hebben…:nod:… Daarom heeft het ons al veel geld aan de installateur gekost… Hij belooft elke keer dat het NU goed komt, nieuwe kabels, betere LNB, andere switch… en steeds hetzelfde probleem.
Maar hij schijnt de beste in deze omgeving te zijn (Dalaman, Ortaca, provincie Mugla).
We hebben een Basispakket van C.D. met een extra kaart.
Op de Hoofdkaart ontvangen we: Ned 1, 2, 3, RTL4, 5, 7, 8, Veronica,
Net5, SBS6 Eurosport, NGC, Animal Planet, Discovery… TV Oranje zit niet in dat pakket…
Astra is op 19,2
we hebben geen HD receivers
is er nog hoop??? dankje, Gerrit en Alie

vervolg voor Frank : ja, we hebben de Oranje kaart van C.d. (en de grijze, extra kaart, voor de bovenverdieping)
enne… ik ben blond …:paranoid:
suk6 om het ons te laten snappen…

hier een wat ouder topic maar met een recente discussie. Ik denk dat je daar een aantal antwoorden vind. klik

hallo Gerrit en Alie,

Ik ben “in staat” een ticket te boeken en het probleem op te lossen met
een HD receiver onder de arm want die moet je WEL ! hebben.

Veel programma`s gaan over op HD uitzending,en veranderen daarom ook voortdurend van positie,wat gevolg heeft dat je tuner geupload moet worden.
Sommie doen dit vanzelf bij aanzetten,sommige doen dat niet,die moeten handmatig gedaan worden.

vertel nog even in het kort wat er precies gebeurd als je tv kijkt.
– het probleem is bewolking en regen he??? ja… dan staat hij niet goed afgesteld !! je kunt dit zien op de tuner zelf in het “menu”"

vragen mijnerzijds aan jullie:

*welke plek/plaats wonen jullie?
*staat de schotel vrij van uitzicht,zodat hij alle kanalen kan ontvangen( bijv boom staat in de weg)

• hoe groot(diameter) is de schotel>> dit moet ik goed weten
  • hoeveel LNB`s heb je erop zitten? (uiteinde van de stang zeg maar)
    ( zijn dit er 1 of 2 en zoja zitten die aan elkaar?

Zodra ik jullie antwoord heb ontvangen kan ik je adviseren.
Mochten prive gegevens van ons beide over en weer gemaild moeten worden dan mail dit even naar mijn email-adres welke is [EMAIL=“frankmichel30@hotmail.com”]frankmichel30@hotmail.com. zodat ik me tel nr kan geven legt iets makkelijker uit ook.

Alle andere vragen gewoon hier blijven mailen,zodat anderen er ook van kunnen leren.

ik weet wel dat in Turkije je een schotel van minimaal een meter moet hebben wil je goed beeld hebben en houden.

tot slot

mochten jullie in de buurt van Antalya of Alanya wonen kom ik wel buurten,wil binnenkort even paar dagen er tussenuit.

groetjes

frank

Hallo Alie, Gerrit, Frank en Jaap

Ik wil graag jullie info en tips blijven volgen.
Woon ook in de buurt van Dalaman (35km)
In maart breng ik een kaart uit Nederland mee en gaan we een sateliet kopen (Hoe groot?? en ik heb een kaart voor tv oranje nodig??)
Ik ben niet blond, maar een beetje :chin: is het soms wel voor me.
Vandaar ik alle tips van jullie graag meekrijg.
Groetjes en veel kijk plezier

Nog even…hoe groot zijn jullie schotels? ze vertellen mij hier dat we er 1-tje van een meter of 3/5 tot 5 nodig hebben?

LET OP; wat ik schrijf…

Je moet kopen: 1 schotel diameter van 1 mtr

Je moet kopen: 1 twin-LNB welke gschikt is voor de 1 meter schotel,
(namelijk je hebt 2 soorten qua afstand daarin,dus duidelijk zeggen dat ie voo reen 1 mtr schotel is ! ! !

Je kunt ook die met 2 uitgangen nemen dus dat heet een twin lnb met een twin uitgang coax ! ! ! !

een kaart van canaldigitaal koop je zelf,het pakket aan kanalen bepaal je zelf, hoe meer pakketten,hoe meer geld !

Als de schotel gesteld staat moet je voor de precieze afstelling eerst bijv kan 80 (bbcworld) opzetten,doet deze hetaltijd opdat het een free to air kanaal is !
tip: als tv ornaje het doet kanaal 69 uit mijn hoofd,dan doen alle kanalen het en is de schotel goed afgesteld.zoniet de schotel een tik naar rechts zetten (paar milimeter)
vergeet niet dat schotels in turkije meer naar boven staan gericht!
in nederland is dat 5 graden,in spanje 8 graden bijv ter hooge van salou !

de tuner mag niet meer dan 149 euro kosten en de dubbele twin lnb met 2 uitgangen niet meer dan 45 euro
succes

frank

Frank, bedankt voor je snelle reactie, sorry voor mijn late…
In maart vlieg ik terug naar Turkije en dan gaan we aan de slag
En met deze tips moet het zeker lukken!!

okee is goed.

er zijn 2 goedkopeadressen in Den haag en Eindhoven,met een goede kwaliteit en service

groet

frank