Nieuw op de site en in Turkije

Hallo allemaal!

Ik woon nu sinds 3 maanden in Istanbul en we zijn hier omdat mijn man (niet van turkse komaf) hier werkt. Ik moet zeggen dat ik nog steeds niet kan wennen en het als heel erg moeilijk ervaar. Ik heb gemerkt dat er maar heel weinig mensen engels spreken, waardoor ik dus veel thuis zit. We hebben een zoon van vijf, die naar een turkse engelse school gaat. Dit omdat de Britisch school te ver van onze woonplaats is. Verder ben ik ook zwanger en ik denk ik het mede door alle hormonen moeilijk te hebben hier.

Hebben jullie bijv. Nederlandse tv? Mij hebben ze verteld dat het onmogelijk is hier, maar dat kan ik me niet voorstellen. Twee jaar geleden hebben we een jaar op Cyprus gewoond en daar had ik wel gewoon nls tv. We hebben 2 schotels en een dreambox. Ook heb ik een kaart van Canaldigitaal, maar helaas niks. Ik zelf denk dat het komt doordat de schotel niet goed staat afgestemd.

Zijn er ook mensen die in Istanbul wonen???

Nou ik hoop wat wijzer te worden hier op dit forum… alvast bedankt voor jullie hulp!!

Groetjes

Hey kiddo ! Welkom hier !

Werk jij daar dan niet ? Zou je eventueel geen cursus Turks kunnen volgen ginder ?
Denk dat je misschien beter eens kan gaan zien op het forum van wonen en werken in Turkije of zo ? Alvast succes ! :thumbsup:

hey kiddo

welkom op ww en bij ons turkijeforum
tis allemaal wat zeg!!
de meeste vaste klanten hiero zitten in NL en hebben juist absoluut een voorliefde voor turkije. het IS mogelijk om NL tv te krijgen in turkije, maar hoe…? er zijn meerdere topics over geweest in het verleden, dan zouden we ff goed moeten zoeken, misschien dat Hans of Franka nog wat sateliet kennis uit hun mouw kunnen schudden…??

ik zou als ik jou was idd een cursus turks gaan volgen en proberen te connecten met de andere mammie’s op school. tis niet makkelijk, maar Istanbul is een geweldige stad en cker erg internationaal, dus er moeten mogelijkheden zijn, maar je moet het allicht ook even de tijd geven

igg heel veel succes en plezier daar

Hoi kiddo,

Welkom op ons forum;denk dat je kaart verlopen is.

Je kunt misschien in nederland iemand vinden die hem opnieuw kan activeren?Elk land heeft zijn eigen instelling wat betreft het’'richten"op de Astra.

Verdere reden kan zijn betalingsachterstand zodat je afgesloten bent.

Verder heb je een schotel nodig van tenminste 1,5 m doorsnee en een reciever die compartibel is met het sein wat canaldigitaal doorgeeft.

Groetjes,
Hans.

Kiddo succes, het moet lukken in de hotels zijn ook alle nederlandse programma’s te zien en inderdaad via de astra…misschien ligt het aan de decoder dat zou ook nog kunnen…
Veel succes en klep gezellig hier mee, dat helpt je misschien een beetje.
Veel sterkte…