Nederlandse auto gebruiken

Hallo allemaal,

Misschien kan iemand me helpen met het volgende:
Kan mijn zoon, met zijn vrienden, met mijn nederlandse auto naar Turkije rijden en met het vliegtuig weer terug gaan? Kan ik dan die auto na ongeveer 5 maanden pas, weer terug rijden. Tussendoor ga ik ook nog naar nederland met het vliegtuig dus blijft de auto alleen achter.

Alvast bedankt

Keesy

Hallo

Ik heb even gezocht, omdat er best veel al over geschreven is, maar in dit topic

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=9606

is al heel veel hierover geschreven.
Het zou mogelijk moeten zijn, mits goed gelet op veel dingen
Veel succes

Als U met de auto naar Turkije komt dan wordt die in U reispas in geschreven.De wagen wordt bij het binnenkomen heel goed gecontroleerd en alles wat er in zit wordt op een formulier vermeld.Zoals reserveband, autoradio,cds spelen,enz…En zo moet hij ook terug het land uit met dit formulier.
Jij zelf ,kan Turkije niet uit zonder Uw auto terug mee te nemen naar Nederland of Belgie.
Het enige dat je kan doen is Uw auto in de ‘douane in Izmir’ plaatsen voor de tijd dat U terug naar Nederland gaat. Maar dat is heel duur. Ik heb het 10 jaar geleden nog eens voor een weekje gedaan,ben helaas nu de prijs vergeten, zal nu nog wel duurder zijn. Een auto huren zal hier veel goedkoper zijn.Je kan die wagen hier maar 6 maanden houden en dan moet hij toch terug het land uit.
Het is zeker niet aan te raden hier je auto achter te laten als je terug naar Nederland gaat.
Dus het beste, hier een kopen als je een verblijfvergunning heeft of er één huren.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka

Allemaal hartelijk bedankt voor jullie reactie.

Het probleem is volgens mij nog moeilijker omdat mijn zoon de auto binnenbrengt en ikzelf hem, na tussendoor nog heen en weer naar Nederland te zijn gevlogen, hem later weer het land uit breng.

Kortom, hij staat bij mijn zoon in zijn paspoort en dus niet bij mij en daarom al zou het niet mogelijk zijn, als ik het goed begrijp.

Ik denk dat ik er inderdaad maar beter een daar ga kopen.

Nogmaals bedankt en succes verder met het Forum.