Nederlands paspoort verlengen in turkije

Weet iemand waar je een Nederlands paspoort moet verlengen in Turkije en hoeveel dit kost??
Ik woon namelijk in Turkije en de datum van mijn paspoort loopt binnenkort af.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Groetjes Stacey

@Stacey
Volgens mij bij de Nederlandse ambassade (of consulaat) in Turkije.

of mss iemand eens langs hier laten informeren, bij het gemeentehuis of zo kunnen ze je ook wel advies geven hoe je het moet doen…

Klopt,het nederlands consulaat,hoeveel het kost weet ik niet.
Maar zou er niet te lang mee wachten.

Groetjes,

Hans.

Ok bedankt voor jullie reacties! Ik dacht zelf ook al bij het Nederlandse consulaat maar kon er niet veel over vinden, ik ga ze wel even bellen voor meer informatie!

Bedankt,

Groetjes Stacey

Ik heb onlangs mijn belgische pasport verlengd in het belgische consulaat van Izmir.
Jij zal naar het nederlands consulaat moeten gaan waar er één is. In izmir zeker en ook in Antalya denk ik.
Vraag het tijdig aan want je krijgt het niet dezelfde dag terug. Het kan 2 weken duren eer je er terug kan omgaan of ze het per express bij je thuis terug sturen. De prijs is dezelfde als je in eigen land betaald.
De houden onmiddelijk je oude pas binnen, zo denk eraan je zit onmiddelijk zonder pasport.
De fotos mogen geen poroaid zijn, het moeten echte fotos zijn en mat anders kan je nog eens terug keren. Heb ik ook tegen gekomen. Dus de pasfotos die ze vroeger maakten, niet alle fotograven maken ze nog. Ik had geluk, naast het consulaat is er speciaal een fotograaf die ze nog maakt. (normaal denk je dan, die man leeft er van)
Groetjes uit Kusadasi,
Franka

Hoi,

je moet idd naar het Ned consulaat of ambassade in Turkije, je betaald in lira’s maar je moet meer betalen dan in Nederland!!! Let erop dat je pasfoto’s aan de nieuwe eisen voldoen!!! Je kunt via het Consulaat/ambassade site info vinden en je kunt daar ook het aanvraagformulier downloaden!!

Véél succes met het maken van de foto’s want dat schijnt nogal moeilijk te zijn (tenminste in Nederland is het al moeilijk daar worden héél wat mensen afgewezen met hun foto’s omdat je net teveel borst ziet of dat je hoofd niet midden op de foto zit!!) en laat je foto aub niet retoucheren!!

Groetjes Gwennilove1:slywink: