Nederland, Rusland, China, Vietnam, India, Australie

Hallo allemaal,

In september 2012 wil ik met de Transsiberie express richting Bejing. Vanuit China wil ik doorreizen naar Vietnam en vanuit daar naar Australie. Ik heb mijn reis al zo’n beetje gepland, maar nog niks geboekt (ivm kaarten trein).

Zijn er nog meer mensen met dit fantastische idee :zon02:?

Groet,
Piet

Beste Piet,

Hoelang wil je voor de reis uittrekken? Had je al een beetje een planning qua tijd en ook budget. ik weet nog niet wat ik precies wil met de zomer maar ben benieuwd wat je exacte plannen zijn.

Hoe oud ben je trouwens?

Groeten,
Roos

Hoi Roos,

In de zomervakantie ga ik eerst 3 weken naar Ecuador voor het bouwen van een school. Zodra ik terug kom (eind augustus) wil ik even 3 weken thuis zijn. Daarna zal de grote reis beginnen.

Zoals het nu staat ga ik alleen. Hier heb ik bewust voor gekozen, omdat ik graag ‘mijn reis’ wil maken en als ik met vrienden zou gaan werd ik al beperkt in de periode. Het idee is om minimaal 3 maanden te reizen. Maar het is misschien prettiger om de reis toch samen met iemand te starten. Dit is niet alleen prettiger voor mezelf, maar ook voor het thuisfront.

Ik wil sowieso naar Australië en ik zou graag een auto willen huren (met nog een aantal personen). Hierdoor ben ik mobiel en vrij en kunnen de kosten worden gedeeld. Ik heb gehoord dat je onderweg heelveel medereizigers tegenkomt en dat contact met alle verschillende nationaliteiten heel snel gaat. Zo wil ik dan via Sydney naar Townsville, Uluru (Ayers Rock), Darwin, Kununurra, Broome, Cape Range National Park, Nigaloo Reefm Perth, Margrat River, Adelaide, Melbourne, Devonport en vanuit hier richting Sydney…
Als er een mogelijkheid is om onderweg te werken dan lijkt me dit zeker leuk. Door deze bijverdiensten kan de reis misschien nog meer worden uitgebreid (naar Nieuw Zeeland?).

Om in Australië te komen zijn meerdere opties mogelijk. Uiteraard direct met het vliegtuig. Maar om mijn reis iets spannender te maken en omdat ik graag veel wil zien van de wereld wil ik graag met de Transsiberie express van Moskou naar Peking. Van Peking wil ik naar Vietnam en vanuit Bangkok naar Australië. Dit alles wil ik dan graag boeken bij Killroy, waar ik binnenkort een afspraak heb.

Ik ben een jaar aan het sparen en het bedrag wat ik beschikbaar heb voor deze reis is ongeveer €10.000,-.

En wat zijn jouw plannen?

Groet,
Piet

En ik ben 22 jaar, en jij?

Zelf ben ik 21 jaar. KLinkt erg goed maar mijn vakantie plan is toch om wat korter te gaan aangezien ik ook met werk zit en wil dus liever wat meer betalen om veel in korte tijd te kunnen zien. Aangezien ik geen 3 maanden vrij kan nemen.

Helaas komen de plannen niet overeen qua tijd enzo. Maar wens je veel plezier op je reizen!

Oké dat is dan inderdaad jammer, maar zonder mij/jou wordt het ook super ;D!
Veel succes Roos en hou me op de hoogte!