Ik ben Amanda en woon nu 1,5 jaar in Portugal omgeving Lissabon. Sinds een jaar werk ik voor Teleperformance. Wij zijn wegens nieuwe campagnes(waaronder Blackberry) met spoed op zoek naar Nederlandstalige in Portugal of Nederlanders die binnen een zeer korte periode naar Portugal willen verhuizen.
De Nederlandse advertentie is helaas nog niet klaar maar om een idee te krijgen van wat wij zoeken is de Engelse advertentie is te vinden op de volgende link
Het bedrijf teleperformance blijft maar mensen zoeken. Niet gek want lang houden de meeste het er niet vol. Ik niet in ieder geval.
Je kan het een en ander over mijn ervaringen daar lezen op mijn blog: http://leondekkers.nl/tag/teleperformance/
Enne…niet vergeten… als je moet plassen moet je je vinger even opsteken…:dag:
Ik ben al verschillende keren door jullie benadert .
Maar ik heb een vraag en zou jij mij meer kunnen vertellen zoals wat houdt het werk in
Want ik las een blog wat klopt daar wel of niet van.
Ik heb al enkele collega’s van je gesproken zowel duitsers als nederlandse Maar toen moest ik de volgende dag al mijn spullen pakken Maar dit was te kort dag nu komen onze plannen steeds dichterbij om naar Portugal te gaan Maar nu wil ik meer weten hoe of wat.
zou jij mij meer willen vertellen zodat ik mijn vragen via jouw kan stellen
Over wat waar is van de blog die je hebt gelezen en wat niet kan ik geen uitspraak doen want ik heb de blog niet gelezen ik kan je enkel over mijn ervaring vertellen.
Op dit moment werk ik voor een campagne wat enkel business to business doet. Dit betekend dat winkels ons opbellen met een bestelling en wij die in het systeem plaatsen.
Hiervoor werkte ik bij een campagne voor een automerk waarbij we het klantencontact deden. Als mensen in NL het standaard 0800- nummer draaiden, kregen zij ons aan de telefoon. Hierbij probeerden we problemen te verhelpen, te adviseren of klachten aan te nemen voor een andere afdeling.
Teleperformance heeft since een half jaar een nieuwe cursus geintroduceerd. Als je deze cursus volgt, heb je een grotere kans hogerop te komen binnen het bedrijf. De meeste mensen die aan deze cursus hebben meegedaan(ik weet niet hoeveel maar het waren er ongeveer 50) hebben inmiddels een betere baan binnen het bedrijf gekregen.
Persoonlijk ben ik erg tevreden met mijn baan en ga er ook met plezier naar toe.
Wat ik in een andere reactie heb gelezen is van een tijdelijke campagne waar ik zo goed als niets van afweet. Mocht je hier komen werken dan is het hoogst waarschijnlijk voor een al bestaande campagne met een vaste teamleider of supervisor.
Sommige campagnes geven hun trainingen in het buitenland. Dan wordt je gevraagt voor enkele dagen naar b.v. Engeland te gaan. De training bij Teleperformance is normaal 2 weken maar bij meer complexe campagnes kan het langer zijn. De algemene training is vooral meeluisteren naar gespreken van anderen en veel lezen over o.a. producte en de verschillende programma´s die gebruikt worden.
Het salaris voor Nederlandstaligen ligt bover hem minimumloon van Portugal. Daarnaast heb je nog bonussen die je elke maand kan behalen en krijg je voor elke dag dat je werkt(indien dit minimaal 5 uur is) lunchgeld.
Een volle werkweek bestaat uit 40 uur met een uur lunchpauze per dag. Je ben dus een uur langer op werk dan in NL.
Per jaar heb je 22 vakantie dagen + je krijgt het verschil in extra vrije dagen in NL in vergelijkin met Portugal indien je op de Portugeese feestdag hebt gewerkt.
Mocht je nog meer willen weten hoor ik het graag!
En sorry voor de late reactie!
Amanda
Ik heb al eens gereageerd op een vacature Maar ik moest toen binnen twee weken beginnen maar dat kon toen niet Nu staan de zaken er anders voor ,zoals het er nu voor staat gaan wij begin november naar Portugal om ons daar te vestigen Nu is mijn vraag Hoelang duurt het voordat je wat hoort op een sollicitatie En ik had naar aanleiding van mijn sollicitatie medio april mei jl.
Mede gedeeld dat ik zou reageren zodra wij wat meer wisten zie nu wij gaan begin november naar portugal zoals ik al eerder vermelde.
Dus wat nu te doen, Kan jij mij aan een telefoon nummer geven zodat ik kan gaan bellen
Mijn is Vincent en op dit moment ben ik aan het backpacken in Zuid Amerika (Argentina) en kom ik terug in Spanje eind november.
En ik ben hard op zoek naar een baan in Portugal, heb aardig wat ervaring in call-centers (inbound,outbound en technische ondersteuning).
Kan jij mij misschien helpen me voor te stellen aan het bedrijf?
Zodat ik hier nu een interview/test kan doen en als ik slaag met de volgende training die begint meteen te beginnen in Lisboa.
Op dit moment wordt er zo ver ik weet niet gezocht naar Nederlanders maar als je wil kan ik of als je liever hebtt jijzelf een CV op sturen naar dit bedrijf. Ik weet niet of je wellicht nog andere talen spreekt? Enkele weken terug werd er naar grote aantallen italiaans talige en duitstalige gezocht…
Al enkele malen heb ik een bericht gestuurd naar Teleperformance, heel gek ze lezen het maar het fatsoen om ook maar eens een keer terug te reageren is er niet.
Itam
Het is niet gebruikelijk in Portugal (Lissabon) om terug te reageren. Er zijn maar weinig bedrijven die dit doen. Wat dat betreft hebben zij andere normen en waarden dan wij hier in Nederland, met alle respect.
En let wel, in Portugal is het moeilijk om je op te werken tenzij je echt de juiste contacten hebt. Het is een vriendjespolitiek van jewelste.
Ik heb voor Telelperformance gewerkt, en op zich wel genoten tijdens mijn campagnes First Europa en Peugeot. Maar de situatie op de werkvloer kan slecht zijn, ligt er aan in welk gebouw je komt te zitten. In het oude gebouw in Rua Alexandre Braga was het slecht, in het nieuwe gebouw Avenida Infante Santo is het al een stuk beter en is Docas lekker dichtbij (uitgaans lokatie).
Gratis woonruimte had ik ook, en dat scheelt al een heel stuk. Je hebt zeker meer geld om uit te geven, maar ook dit heeft zijn nadelen, ik zat met een stel luidruchtige Italianen, wat niet bepaald prettig was.
Toen ik de kans had om voor Fujitsu in Lissabon te werken heb ik die meteen genomen en beviel me een stuk beter. Het salaris is er een stuk hoger en ik was blij dat ik mijn eigen woonruimte toen kon financieren, dat ging helaas niet met mijn Teleperformance salaris.
Lissabon is een mooie stad, veel te doen ook, en vrij goedkoop (ik weet echter niet hoe het er nu economisch voor staat ivm prijzen).
Sorry, ik moest gewoon ff reageren met mijn opgedane ervaring. Het is een hele stap en denk er goed over na. Voor vragen kontakt me maar, ik heb er bijna 3 jaar gewoond.
Het gaat me er niet eens om daar te gaan werken, het gaat me er meer om dat er constant gevraagd wordt om mensen en als je dan reageert je niets meer terug hoort.
Ik weet niet precies hoe dat verder allemaal zit maar een tijd terug hadden we echt met nood veel mensen nodig vandaar dat dit bericht toen geplaatst is… Op dit moment wordt en niet echt naar Nederlanders gezocht… Er zijn binnen het bedrijf ook veel dingen verandert waardoor meerdere dingen jammer genoeg achterwege zijn gebleven. Maar ben het wel eens dat ze een reactie hadden mogen geven!
@ Foofah
Ik heb ook bij Peugeot gezeten alleen is de campagne een jaar nadat ik daar ben begonnen gestopt… Heb ook gesoliciteerd bij Fujitsu en heb de baan aangeboden gekregen maar afgezegd omdat persoonlijk ik de sfeer waar ik nu zit erg prettig vindt en ik Fujitsu verder niet ken dus kan daar niet veel over zeggen…
Wat ik verder over het bedrijf kan zeggen over hoger op komen is dat sinds een jaar het programma Jump is begonnen. Het is een soort snelcursus waardoor je eerder wordt gekozen als manager/teamleder, kwaliteit etc. Ik heb zelf met de eerste cursus meegedaan en voor het eind had al 80% promotie gemaakt en inmiddels is iedereen van de eerste cursus hogerop gekomen en is de tweede cursus van start gegaan.
We hebben zojuist iemand aangenomen voor mijn team omdat iemand was vertrokken. We gaan over 2 weken ook verhuizen naar een nieuw gebouw op EXPO en ik heb iemand in mijn team die niet mee wil verhuizen maar het is nog heel pril om te zeggen dat hij naar een andere campagne kan… als dat wel kan dan hebben we weer iemand nodig in mijn team maar weet niet hoe het zit bij de andere nederlandse campagnes… Ze zijn op dit moment vooral op zoek naar franstalige
Nou mijn Frans is sowieso niet goed genoeg, Ik kom denk ik alleen maar in aanmerking voor Nederlandse campagnes Engels en Italiaans zou kunnen maar dan moet ik eerst getoets worden…