wij vroegen ons af of je met de 3 figuren die je vanuit de mirador kan zien een goed beeld kan krijgen van de lijnen? is dit al niet heel indrukwekkend? of kan je ze niet goed zien?
uiteraard zal je ze beter zien vanuit een vliegtuigje, maar wouden het precies zonder doen
Het leuke aan de mirador is dat je kunt zien dat zo’n lijn vanaf de grond helemaal niets voorstelt, een kwartiertje is genoeg daar. Maar als je maar een van de twee wilt doen dan is er maar keuze, vliegen.
Met vliegen zie je het veel beter, maar als de lijnen je niet zo veel interesseren en je wilt toch een beetje een idee krijgen, dan vind ik die mirador wel aardig, hoor. Ik vond ht voordeel dat je veel beter de verhouding kunt bepalen van hoe groot ze echt zijn, in het vliegtuig was dat gevoel voor mij helemaal weg (en ik was kotsmisselijk, dat hielp ook niet echt, haha).
Ik vond die lijnen inderdaad niet zo heel erg interessant en ben dan ook alleen op de mirador geweest, wat ik prima vond om een beetje een beeld te krijgen. Ik had geen zin om veel geld te betalen voor een vlucht die ik waarschijnlijk doodeng zou vinden…! Ik heb er genoeg van gezien vanaf de mirador in ieder geval!
Ik vond vooral grappig dat onze piloot, rustig zijn ogen dicht deed en eventjes indommelde. Daarna deed hij zijn piepoogjes open en glimlachte hij. Duidelijke lange nacht gehad…
Zeker vliegen, die mirador is enkel goed als je het verschil wilt zien, want je ziet echt niets zo.
Dat kan op eigen houtje, dat wil zeggen: met openbaar vervoer vanuit het stadje Nazca. De mirador is een half uur ten noorden van Nazca met bus of (gedeelde) taxi. Bij de mirador betaal je toegang. http://www.hostellima.nl/
thx, Ik heb ook een vraag over Paracas/Islas ballestas/Ica/Huacachina:Wat is een goed plan als we met 2 personen om 7u30 uit Lima vertrekken ? Ik lees dat de boten voor islas Ballestas allemaal rond 8u vertrekken. Kunnen we vanuit Paracas een taxi nemen om de reserva national te bezoeken in de namiddag ? Wat is er nog meer te doen ?
Kunnen we de volgende dag na de boottrip naar Islas Balllestas de bus nemen naar Ica om vandaar Huacachina te bezoeken (bagage in de taxi laten ??) en dan nog de bus nemen naar nazca ?
Of is het beter vanuit Lima naar Ica te rijden, daar een excursie (120 soles)te boeken van een halve dag (of zelf met bus /taxi naar Museo Regional,een bodega en naar Huacachina) en dan de volgende dag een excursie naar Ballestas/Paracas en in de avond bus naar Nazca ?
thx, Ik heb ook een vraag over Paracas/Islas ballestas/Ica/Huacachina:Wat is een goed plan als we met 2 personen om 7u30 uit Lima vertrekken ? Ik lees dat de boten voor islas Ballestas allemaal rond 8u vertrekken. Kunnen we vanuit Paracas een taxi nemen om de reserva national te bezoeken in de namiddag ? Wat is er nog meer te doen ?
Kunnen we de volgende dag na de boottrip naar Islas Balllestas de bus nemen naar Ica om vandaar Huacachina te bezoeken (bagage in de taxi laten ??) en dan nog de bus nemen naar nazca ?
Of is het beter vanuit Lima naar Ica te rijden, daar een excursie (120 soles)te boeken van een halve dag (of zelf met bus /taxi naar Museo Regional,een bodega en naar Huacachina) en dan de volgende dag een excursie naar Ballestas/Paracas en in de avond bus naar Nazca ?
Als je om 07:30 met de bus uit Lima vertrekt, dan kan je inderdaad niet meer dezelfde dag met een bootje langs de Islas Ballestas varen. Want die gaan alleen in de ochtend. (Een alternatief is om al om 03:45 met een Cruz del Sur bus te vertrekken). Je kunt die dag nog wel een bezoek brengen aan de Reserva Nacional de Paracas. Dat gebeurt gewoonlijk door middel van een busje dat met toeristen door de uitgestrekte Reserva rijdt, bij een restaurant stopt, enz. Je zult in Paracas mensen treffen die dit aanbieden, of je kunt daar naar een reisbureautje gaan. Maar wil je wel naar de Reserva toe? Tenzij je een speciale belangstelling hebt voor woestijnlandschap is er niet zo veel aan (vergeleken met het vele dat Peru te bieden heeft), maar best leuk. Iemand heeft op dit forum wel aangeraden om daar vroeg in de morgen naar toe te gaan en te genieten van de stilte. Maar nogal wat reizigers gaan na de Islas Ballestas door richting Ica, Nazca, Arequipa. Er is meer te bezoeken in de buurt van Paracas via lokale reisbureautjes, zoals de archeologische resten Tambo Colorado, maar ik zou dat beschouwen als een aardige tijdvulling als je er toch bent.
Je kunt in ieder geval wel op elk tijdstip een bus nemen richting Ica, al zou je maar eerst met een (gedeelde) taxi naar San Clemente gaan aan de hoofdweg PanAmericana Sur, waar dag en nacht regelmatig bussen langskomen naar Ica (onder meer Soyuz/PeruBus).
Het taxiritje van Ica naar Huacachina is erg kort. Wat wil je doen in Huacachina? Tenzij je grote belangstelling hebt voor sandboarding en buggy riding ben je er in een uur uitgekeken. En het idee van je bagage in de taxi achterlaten, dat is iets wat je in Peru juist niet moet doen. De taxi chauffeur kan dan vrolijk met jullie bagage er vandoor gaan. Peru heeft een reputatie van diefstal op te houden, en reizigers moeten steeds als gewoonte de nodige voorzichtigheid in acht nemen om dat te voorkomen. Mocht je langere tijd in Huacachina willen verblijven, dan zou ik het zo regelen dat je daar overnacht en je bagage stalt in je hostel.
Het alternatief dat je noemt (van Lima naar Ica rijden, daar een excursie boeken van een halve dag, of zelf met bus/taxi naar Museo Regional, een bodega en naar Huacachina, en dan de volgende dag een excursie naar Ballestas/Paracas en in de avond bus naar Nazca) lijkt me geen gek idee.
Dankjewel voor je advies. Het is een hele puzzel om alles in elkaar te boksen. Nadien ga ik 3 weken helpen bij een project, zie : www.missionperu.info .Aan al wie dit leest: toon uw gul hart en doneer enige eurootjes (via NGO op website) want we hebben nog veel plannen om daar te verwezenlijken in Santa Rosa !Ben benieuws 'mijn ’ kindjes daar te ontmoeten…
Hoi,
Wij zijn 's morgens met de bus van lima naar ica gereden. daar een taxi naar Huacachina gepakt. Hostel genomen en lekker gezwommen, sandboarden en zonsondergang boven de duinen. De volgende ochtend excursie naar ballestas eilanden.
S’middags weer relaxen en eind van de middag bus naar Nasca.
In de ochtend een rondvlucht en 's avonds de nachtbus naar Arequipa genomen.