Nazca lijnen

Hallo,

Kan iemand mij toevallig vertellen wat het kost om een vlucht boven de Nazca lijnen te maken? En vanaf welke plaats dit mogelijk is?
Alvast bedankt!

Groetjes Ceciel

De volgende aanbeveling is te vinden op tripadvisor.nl. Datum 15 februari 2013:
“Flying over Nazca lijnen is mijn lange kind dream. Hotel bood mij 90 USD/persoon met gratis vervoer. Prijs was aanvaardbaar, maar ik besloot te gaan rechtstreeks naar de luchthaven, omdat ik wil niet wachten om het hotel te lang. Zodra de kleine luchthaven verregaande,” er paar van luchtvaartmaatschappijen balie er. De meeste luchtvaartmaatschappijen aangeboden 80 USD/persoon, maar ik moet wachten…" (kennelijk een computervertaling vanuit het Engels)

Dat betekent dat je de vlucht voor zo’n 80 tot 100 US$ kunt maken vanaf het vliegveld van het stadje Nazca. Je kunt via hotel boeken, of via bureautje in de stad, of met de bus naar het vliegveld gaan en daar boeken. Het kan ook vanaf Lima en Pisco maar dat is veel duurder. Google bijvoorbeeld op “Nazca lines Pisco” en je zult die mogelijkheden vinden.

http://www.hostellima.nl/

Zoals HenrikHerman aangeeft kan je de vluchten inderdaad in Naza vinden. Daar wil ik nog aan toevoegen dat er ook tours vanuit Ica zijn. Met deze tours heb je vervoer van Ica naar Nazca (en terug), onderweg bezoek je ook nog een aantal bezienswaardigheden. Vanuit Ica zal ongetwijfeld wat duurder zijn, aangezien het een behoorlijk eind rijden naar Nazca is. Mocht je interrese hebben in een tour vanuit Ica dan kan ik wel voor je navragen was dit zou kosten.

En welke maatschappijen zijn aan te raden (met het oog op veiligheid)?
Ik las elders op het forum dat een tijdje terug Aerodiana werd aanbevolen. Is dat nog steeds een aarader? evt. nog andere maatschappijen?

Kots en kotsmisselijk kwam ik dat vliegtuigje uit… >>>

1 like

Hoi!

Vluchten boven de Nazcalijnen kan je maken met verschillende firma’s. Als je op zeker wil spelen, kies je best voor een touroperator die voor je de vlucht zal organiseren.

Een aan te bevelen touroperator is Dos Manos, die tevens een vestiging in Nederland heeft!

http://www.dosmanosnederland.com

Veel plezier!

Hoi,

Vorig jaar had ik zelf samen met mijn vriend een vlucht over de nazca lijnen gemaakt.
We vonden er niks aan en iedereen in ons vliegtuigen (6 personen) zaten overal over te geven.
En we zagen de lijnen niet eens goed. hier betaalde we 90 dollar p.p voor…!!
En we hadden iemand ontmoet in het zelfde hotel die naar de uitkijk toren was gegaan voor 0,50 cent en hij had eigenlijk precies hetzelfde zicht… Dus als ik het over kon doen en ik wist hoe het eruit zag zou ik eigenlijk voor de uitkijktoren gaan…

2 likes

Goede maatschappijen zijn AeroParacas en Aerodiana. Aerodiana heeft wat grotere vliegtuigen met airco en daar komen zelden mensen ziek uit.

jammer van jullie slechte ervaringen maar dat altijd iederen loopt te kotsen is een beetje overdreven. De meeste geven over omdat ze de gehele vlucht door de camera lens bekijken en dus een vertekend beeld krijgen van de aarde.

gewoon je droom achterna haan, het is een unieke ervaring.
Boeken via een touroperator is niet nodig, je gaat gewoon rechtstreeks naar het vliegveld, daar betaal je de nettoprijs. Hou er wel rekening mee dat er altijd 25 soles (10usd) bovenop komen vanwege de luchthavenbelasting. Deze is nooit inbegrepen.

met transport vanuit het centrum inbegrepen klinkt heel leuk, maar het vliegveld is 5 minuten rijden en een taxirit kost 5 soles. Terug naar de stad is altijd gratis met welke airline dan ook.

veel plezier

Oh maar ik wil ook zeker niet zeggen dat je 'm zou moeten missen hoor!! Absoluut een aanrader en unieke ervaring.
En ik zou ook zeker foto’s maken, hoe misselijk je er ook van wordt. Reken gewoon een uurtje extra bijkomen in de zusterkamer :slight_smile:

Bedankt voor jullie reakties! Ik ben benieuwd.

Heeft iemand nog nieuwere informatie over de veilige(re) maatschappijen? Klopt het dat de veiligheid is toegenomen? Ik lees niks over ongelukken na 2010?

Volgens mij was er redelijk recent (mei 2015) nog een ongeluk waarbij een nederlandse en nog twee anderen gewond raakten bij het opstijgen…

Sh*t… Nou ik heb nog precies 1 nacht om erover te slapen :wink:

[HR][/HR] Dat ongeluk was op maandag 4 mei 2015. Geen doden te betreuren. Zie het volgende (eerdere post op wereldwijzer).
Uit het dagblad El Comercio van dinsdag 5 mei. Het ongeluk gebeurde op maandag 4 mei in de namiddag. Enige jaren geleden kwamen deze vluchten diverse malen in het nieuws in verband met zelfs dodelijke ongelukken. De controles zijn toen flink aangescherpt. Maar nu ging het kennelijk weer even mis. Gelukkig niet een zwaar ongeluk.

“Vier toeristen die in Nasca aan boord waren van een vliegtuigje Cessna 206 uit het jaar 1982, alsmede de piloot en copiloot, raakten gewond toen het toestel van ongeveer vijf meter hoogte omlaag viel.
Het ongeluk gebeurde om 5:25 p.m. toen het toestel OB-1247 van het bedrijf Aero Palcazu aan het opstijgen was, aldus de informatie van Canal N. De val van toestel had plaats ter hoogte van kilometer 453 van de Pampa de San José, op een kilometer van het vliegveld María Reiche, waarbij enkele lichtmasten werden neergehaald.
De brandweer bevestigde tegenover het tv station dat de toeristen en bemanning gewond zijn en dat de reddingswerkzaamheden voortgang vinden. De gewonden worden behandeld in het ziekenhuis van Nasca”.
http://www.hostellima.nl/

Oorspronkelijke tekst:
Cuatro turistas extranjeros que iban a bordo de una avioneta modelo Cessna 206 del año 1982, así como el piloto y copiloto, resultaron heridos luego de que la nave cayera desde aproximadamente cinco metros de altura, en Nasca, Ica.
El accidente ocurrió a las 5:25 p.m. cuando la avioneta con matrícula OB-1247 de la empresa Aero Palcazu estaba despegando, según informó Canal N. La caída del vehículo se produjo a la altura del kilómetro 453 de la Pampa de San José, a un kilómetro del aeródromo María Reiche, y derribó varios postes de alumbrado público.
Personal del Cuerpo General de Bomberos confirmó al referido medio que los turistas y tripulantes están heridos y que continúan las labores de rescate. Los afectados son atendidos en el Hospital de Apoyo de Nasca.