Nazca Lines de moeite waard?

Hoi!

Eind dit jaar gaan we een heerlijke reis maken door Peru (onze eerste keer). We zijn druk bezig om de reisroute uit te stippelen en graag zouden wij jullie advies willen over het volgende:

We wilden in eerste instantie graag de Nazca lines zien, maar we horen zeer wisselende verhalen hierover. Aangezien deze excursie nogal prijzig is, begonnen wij te twijfelen of we het wel moesten doen. Het is mij echter niet helemaal duidelijk waarom een vlucht boven de Nazca Lines bij sommigen tegenvalt. En waarom was het voor anderen toch de moeite waard? Zouden jullie me daar iets meer over kunnen vertellen, zodat we beter een beslissing kunnen nemen?

Super bedankt!

Ik heb nog nooit van iemand gehoord dat een vlucht over de Nazca lines tegen is gevallen of duur werd bevonden. Sommige mensen… Het is erg speciaal en 30 minuten in een sportvliegtuigje kost hooguit een paar tientjes p.p. Kan het zeker aanraden!

Ik heb aanbiedingen gezien vanaf ongeveer 225 euro per persoon voor 1,5 uur vliegen… Kan je vertellen waar jij het zo goedkoop hebt geregeld? Is 30 min voldoende of zou je 1,5 uur adviseren?

Bedankt!

EUR 225? 1,5 uur? Lijkt me allemaal een beetje overdreven. Gewoon ter plekke boeken, volgens mij kun je altijd wel min of meer direct terecht. Alles wat je vanuit NL vantevoren regelt, is véél duurder dan wanneer je iets zelf ter plekke regelt. Heb het niet precies meer voor ogen, maar denk dat ik rond de USD 40 heb betaald voor een minuut of 35. Da’s meer dan genoeg om een goede indruk te krijgen (en flink misselijk te worden).

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het zelf een beetje tegen vond vallen. Je ziet de figuren wel goed, maar het gevoel van de grootte en het bijzondere ervan vielen voor mij een beetje weg, heel onwerkelijk vond ik het.

Als ik het vantevoren geweten had, had ik het niet gedaan, maar dat komt ook voor een groot deel omdat ik heel erg misselijk geworden ben en de figuren me al snel niets meer interesseerden…

Hoe dan ook, bij een gewone standaardvlucht zie je volgens mij alles prima, en die kun je heel goed ter plekke regelen.
Neem wel een plastic zakje mee :frown:

Helemaal mee eens! Misschien dat die evt klagers ziek zijn geworden in dat vliegtuigje, en daardoor niet veel vd vlucht meegekregen hebben ofzo :slight_smile:

Word je echt zo ziek dan???

Ik helemaal niet :-). Maar als je wel eens last hebt van zeeziekte/wagenziekte zou het zomaar kunnen.

Nee, tuurlijk word je niet per se ziek! Sommige mensen hebben misschien echter een beetje last van zeeziekte/wagenziekte of iets dergelijks, en een Cessna is nu eenmaal geen Boeing. Het hooguit kleine beetje misselijkheid dat ik voelde werd veruit overstegen door mijn fascinatie voor hoe al die figuren ooit gemaakt kunnen zijn!

Wij vonden het ook een aanrader! Erg bijzonder, vooral gezien het mysterie erachter: +/-300 tot 700 voor Chr. gemaakt. Lijnen lopen over vlakte en heuvels, maar zijn overal even diep. Er zijn verschillende verklaringen voor, maar het is nog steeds niet duidelijk waarom de figuren zijn gemaakt…

Toen we aankwamen op het station Nazca werden we meteen belaagd door verkopers met wie we over de Nazca lijnen konden vliegen. Wij betaalden toen 50 dollar p.p. (2006). We waren niet ziek, hadden wel een reistabletje van te voren genomen(misschien deed dit zn werk).
Een half uurtje is voldoende.

Verder is in Nazca zelf niets te beleven. Alhoewel het onze eindbestemming (op Lima na) was, waardoor we een aantal dagen in Nazca verbleven en hebben gerelaxed in mooi hotelletje met zwambad.

Ik heb gewerkt als reisbegeleidster en ben er dus ook met groepen vaak geweest. Ikzelf was het vliegtuigje niet meer in te branden (zie hierboven), maar van alle groepen die ik de vliegtuigjes in heb zien gaan zijn er maar weinig zo ziek geweest als ik. Ik denk dat het met aanleg te maken heeft en volgens mij werkte mijn piloot ook niet echt mee… Ik zou er rekening mee houden (pilletje) maar je moet je er verder niet door af laten schrikken natuurlijk!

En hoe beviel de vlucht bij de groepen die je begeleidde? Waren mensen over het algemeen enthousiast? Ik heb wel aanleg om snel misselijk en wagenziek te worden, dus ik zal wel een pilletje meenemen :wink: