Natuur en dier rondreis Maleisie

In januari 2013 willen we graag een rondreis gaan maken in Maleisie. We hebben nog nooit een rondreis gedaan en zijn nog nooit in Maleisie geweest. In eerste instantie dachten we aan Thailand, maar daar is het vooral natuur en cultuur. Wij gaan echt voor de natuur en de dieren. Is Maleisie dan aan te raden?

Nu heb ik al een beetje rond gezocht voor standaard rondreizen. Daaruit komen de volgende punten naar voren:

Taman Negera
Kenyir Lake
Jungle van Belum

We willen eindigen met een aantal dagen strand, wat luxer resort.

Nu zag ik op dit forum dat Taman Negera niet echt de moeite waard is? Dus nu begin ik erg te twijfelen of we dit wel moeten doen? Hoewel ik het wel bij bijna iedere aangeboden groepsreis zie staan?

Hebben jullie tips voor mij wat we zeker moeten zien, qua natuur en dieren?

Nog een laatste vraag. Is Longwaki island het mooiste waar je kunt verblijven aan het strand?

Alvast bedankt voor de reacties! Want met alleen het forum doorlezen kom ik er niet echt uit (door alle afkortingen die worden gebruikt weet ik niet goed wat het inhoudt)

Als jullie veel dieren willen zien moeten jullie eens gaan denken om naar Borneo te gaan.
Wat ook landen zijn waar je heel veel dieren kan spotten zijn Costa Rica en Madagascar.