Nationale parken in de winter??

Hey!
Ik vroeg mij af of iemand ons kan vertellen of Parque National Torres Del Paine & Parque Nacional Bernado O’Higgins open zijn in de maand mei? en of er hostels of tea-houses zijn waar je kunt overnachten in dit park…we hebben namelijk geen kampeerspullen…
We zijn van plan om over een paar dagen van Santiago via het zuiden weer terug naar Buenos Airos te reizen?? Rijden er bussen in de maand mei naar het zuiden naar deze parken?

Hoop dat iemand ons verder kan helpen…de LP is er namelijk nog al vaag over…

Gr.

van wat ik er allemaal over lees en hoor kun je wel het park in maar zijn alle facilliteiten beperkt met name de refugio’s.
ook het weer schijnt er behoorlijk huis te kunnen houden.
je zou op de site van lonely planet op het thorn tree forum rond kunnen neuzen want dit soort vragen komen daar wel meer voorbij of je steld deze vraag daar zelf.
in het park zijn wel enkele overnachtings mogelijkheden zoals een paar luxe hotels en een eenvoudiger posada maar deze zijn wel aardig aan de prijs.
je kunt eens kijken op deze site van estancia tercera barranca die net buiten het park ligt, ook beheren zij de posada rio serrano die in het park ligt, www.baqueanozamora.com.
ook hotel el pionero in cerro castillo is van hun en ziet er prachtig uit en kun je daar heerlijk tot rust komen in een mooie omgeving of voor een paar dagen paarden huren voor dag of meerdaagse tochten.
succes