Nare ervaring LUmba Lumba Pulau Weh

Mijn vrouw en ik zijn afgelopen zaterdag op Pulau Weh aangekomen en wilde onze intrek doen bij Lumba Lumba, helaas was er geen plaats en werden we verwezen naar de buren Dang Dang Na, prima verzorging en service aldaar. Toen ik echter vroeg of we gebruik mochten maken van Internet bij Lumba Lumba was dit niet mogelijk omdat we daar niet duiken of verblijven. Ook snorkeltrips zaten niet in het aanbod. Dus moesten we kilometers verderop om op Internet te kunnen. Erg flauw en kortzichtig denk ik, we zijn drie jaar geleden op Gili air geweest en daar konden we gewoon met de duikersgroep mee om te gaan snorkelen.Als duiker denk ik dat je volledig aan je trekken komt daar maar snorkelliefhebbers zijn financieel niet aantrekkelijk genoeg.Later zijn we naar Freddy’s Santai Sumurtiga verhuist echt een paradijs en wel optimale dienstverlening

Het internet bij Lumba Lumba is dusdanig traag dat ik best begrijp dat niet het hele eiland van hun faciliteiten gebruik mag maken. Beetje flauw om daarover te klagen.

Ik was in 2010 bij lumba lumba. Ik heb me er prima vermaakt. Mooi hotel, ook goedkope kamers, goede service, overigens geen eten/restaurant. Bij de buren is echter voldoende eten te vinden - ik vond dit geen nadeel.

Hallo Jenny, ik ben zojuist terug van Sumatra, prima tijd gehad, alleen het reizen aldaar is me wat tegengevallen, zwaarder en wat onbetrouwbaardere transportmiddelen dan Java en Bali.
Wat betreft mijn opmerking over Lumba Lumba daarin had ik, naar mijn mening duidelijk aangegeven dst je er als duiker niets tekort zal komen maar de dienstverlening naar niet duikers is onder de maat en absoluut niet flauw of klagerig bedoeld.
Mooi voorbeeld is dat ik niet bij Casa Nemo verbleef maar omdat ik daar gegeten had gewoon, gratis, gebruik kon maken van hun PC, dat noem ik goede gastvrijheid en dienstverlening.

Prima tijd gehad bij Lumba Lumba, zij richten zich inderdaad volledig op duikers. Ik meen dat je daar uberhaupt ook niet kunt verblijven als niet duiker. Logisch wel, ze zijn primair een duikschool en hebben de bungalows later erbij gebouwd om de duikers de service te verlenen. Overigens zijn er genoeg duikscholen -ook op de Gili’s- die hun accommodatie primair voor complete duikpakketten hebben, dus dat is niet zo vreemd.

Ik weet dat ze expres geen maaltijden aanbieden, omdat de werkgelegenheid voor de locals te stimuleren. Dus misschien bieden de locals ook wel snorkeltrips aan?

Snorkelen met duikers: dat moet ook maar net zin hebben. Vaak sprongen we in open zee, soms best ruwe zee, overboord om diep te duiken. Daar zou je als snorkelaar dan ook niets aan hebben, je hebt wat ondieper koraal nodig.

Als niet duiker zou ik aanraden aan de andere strand te verblijven, zoals jullie later hebben gedaan. Daar richten ze zich juist op de niet duiker en is de service daar dus ook op aangepast.