kan iemand mijn vertellen of er inentingen verplicht zijn en of het raadzaam is om malaria tabletten te gebruiken voor een bezoek van 2 twee weken aan Namibie
naar de ggd gaan
Ja, je moet zeker even naar de GGD gaan. Je moet in ieder geval een DKTP-prik weer halen en Hepatitis A. Afhankelijk van hoelang en wanneer je naar het noorden (Etosha en hoger geleden gebieden) gaat moet je malariatabletten gebruiken. Omdat ik de Malarone-tabletten niet goed verdroeg en een heel klein risico liep, heb ik ze achteraf niet gebruikt. Dus als je ze nog nodig hebt, ik heb er nog 20 stuks.
Heb zelf nooit malaria tabletten gebruikt in Namibie, en ook geen last gehad van moskitoes in 7 1/2 maand tijd. Zeker in Khomas region en centraal namibie niet nodig ( veel te heet en te droog). Echter ligt het noorden (met name Okavango Delta) wel in een (gemiddeld) risico gebied en zou je in ieder geval gedurende de periode dat je hier reist toch beter malariatabletten slikken. Als je bang bent voor de side-effecten van de malaria pillen raad ik je Malarone aan.