Namibië in juli/augustus.

Hai allemaal,

Mijn vriend en ik zijn op zoek naar een aan de kust gelegen Afrikaans land om van de zomer heen te gaan, in juli of augustus, een week of 2.
Ik kwam zo onder andere uit op Namibië maar het is nog een hele klus alles uit te pluizen. :smiley:

Ik las dat er vooral ongerepte stranden zijn in Namibië? Maar is het wel veilig daar gewoon lekker te gaan zonnen/zwemmen/wandelen, of is dat af te raden?
Zijn er accommodaties aan of in de buurt van het strand? Zo ja, aanraders?
Nou geloof ik dat de temperatuur in juli/augustus daar niet zo hoog ligt?
Wat zijn verder mooie plaatsen waar je echt heen moet?

Eigenlijk alle info is welkom want ik ben er nog nooit geweest. We zijn wel in Kenia geweest 2x.

Groetjes.

Hallo,

Laten we zeggen dat Namibia niet bepaald het land is waar men voor een strandvakantie naartoe gaat. De kuststrook is weliswaar lang en de stranden zijn ongerept, maar niet om te zonnen. Vaak is het weer niet zo goed aan het strand, vaak mist dat wordt veroorzaakt door de koude luchtstroming van de zee en de hitte van de woestijn. Je kan profiteren van een dagje of 2 strand tijdens je reis in Namibia maar niet om er specifiek naartoe te gaan voor het strand.

Daarnaast is het winter in juli / augustus en kan het erg koud zijn.

Wat er verder nog te zien is in Namibia, veel woestijn, Etosha voor safari’s, Swakopmund voor zee en activiteiten, Fish River Canyon in het zuiden, de rode duinen van Sossusvlei, enz enz. Veel te veel om hier op te noemen.
Ik stel voor als Namibia jullie aantrekt om eerst wat in te lezen, hier op het forum of op het internet en dan iets gerichter vragen te stellen. Dan is het ook duidelijker waar jullie interesse naar uit gaat, hoe jullie willen reizen (kamperen of hotel) (auto huren of meegaan met een organisatie), enz enz.

Veel succes en plezier met het uitzoeken!!