Najaars zon opzoeken eind september 2014!

Ik ben een meid van 33 en wil heel graag eind september ergens genieten van het najaars zonnetje.
Ik zit eraan te denken om alleen ergens heen te gaan, maar met z’n twee is natuurlijk net ff gezelliger.

Waar ik aan zit te denken is bijv 10 dagen naar bijv sri lanka, Brazilie. of een andere leuke bestemming. Ik heb 2 sites
welke ik in de gaten houdt voor leuke aanbiedingen. Zo kwam er bijv al een keer langs…260 euro naar Gambia, zoiets
lijkt me ook leuk (dat is dan echt een last minute boeking)
Zou t willen proberen beetje lowbudget te boeken zodat op plek van bestemming er nog voldoende budget is om
lekker te genieten.
De dagen daar afwisselen met activiteiten ondernemen en lekker genieten met een boek op het strand.

Ben je rond mijn leeftijd en zijn net als bij mij vele van je vriendinnen al gezetteld en niet meer beschikbaar om
mee op vakantie te gaan… en klinkt bovenstaande zoals jij ook een vakantie in gedachte hebt…laat t me weten!

Beste Simone,

Heel herkenbaar probleem. Zit zelf ook een beetje te kijken om in najaar er een paar weekjes tussenuit te gaan. Maar €260 Gambia, damn had ik eerder geweten was ik al weg. Is geen geld idd. Had zelf al wat leuke aanbiedingen gezien richting Vietnam. Maar ben toen gaan denken, alleen reizen is leuk maar niet als je tijdgebonden bent. Je wilt toch dingen zien. En nadeel is dat je anders moet zoeken naar andere mensen die met je activiteiten willen ondernemen. Want ja, die touroperators gaan niet alleen voor jou op pad helaas.
Maar je manier van reizen spreekt me wel aan. Activiteiten en beetje relaxen.
Ow ja, ben zelf een man van 33 en heb al wel wat reisje achter de rug. Mocht je interesse hebben, laat ff wat van je weten :wink:

Via Wereldwijzer app

Hallo allebei!

Een reisgenootje kan ik helaas niet zijn, maar misschien wel een helpende hand, mochten jullie nou en heel mooi prijsje vinden naar Kenia! :wink:
Ik, 33jaar, moeder van een prachtige 16maanden oud halfkeniaans dochtertje, woon samen met mijn Keniaanse man in Ukunda, aan de zuidkust van Mombasa.
Kenia is een prachtig land met een ontzettende hakuna matata mentaliteit, supergastvrije mensen en natuurlijk geweldige natuurparken en stranden. Op www.jetairfly kan je bijna altijd wel een week van tevoren een heel goedkoop lastminute-ticket vinden (vanaf Brussel of Arkefly vanaf Amsterdam), en accommodatie hoeft, afhankelijk van je wensen, niet duur te zijn.
Natuurlijk kan ik jullie meenemen het lokale leven in, helpen bij het boeken van safari‘s of excursies bij een betrouwbaar, lokaal, dus goedkoper, kantoor en eventuele andere vragen.
Neem gerust contact op per persoonlijk bericht, dan wisselen we emailadressen uit.

En anders alsnog veel plezier bij jullie komende reizen!

Groetjes vanuit het zonnige Kenia!

Via Wereldwijzer app

Beste Marriette,

Altijd handig een helpende hand. Maar hoe is momenteel de situatie in Kenia? Op website van miniserie wordt namelijk ontraden te gaan voor bepaalde gebieden :frowning:

Via Wereldwijzer app

Kenia is een heel groot land. Heeeeeel veel maal groter dan Nederland. Er wordt voornamelijk ontraden naar de grens met Somalië te gaan, maar die ligt hier heel ver vandaan. Daarom merk je er hier dus ook echt helemaal niets van. Dat is hetzelfde als dat je zegt dat je beter niet naar Nederland kan gaan omdat er in ZuidSpanje iets gebeurd is.
Natuurlijk is Kenia wel een arm land en waar veel armoe heerst, is misschien de kans op een beroving wat groter, dus moet je niet te koop gaan lopen met je dure bezittingen op afgelegen plekjes of in het donker alleen naar buiten gaan, maar bijv met een taxi (die je maar een paar euro kost), maar dat moet je in sommige buurten in Nederland ook niet doen.
Als je je verstand gebruikt is er hier wat dat betreft ook niets om je zorgen over te maken.
Kenia is bij uitstek geschikt voor heerlijk genieten aan je zwembad of het prachtige strand, safari‘s en culturele/relaxexcursies. Maar onder begeleiding van een local een dorp bezoeken, gebruik maken van het openbaar vervoer of ergens wat eten/drinken (op jouw kosten, want de locals/en wij :frowning: hebben echt niets en kunnen zich jouw eetgelegenheden niet veroorloven) is zeker ook een echte aanrader/belevenis!
Ik woon hier al een paar jaar en heb me hier nog nooit onveilig gevoeld. Ook hoor ik van mensen die hier komen en misschien van tevoren wat huiverig waren, dat het ze alles meevalt en ze zich eigenlijk helemaal niet onveilig gevoeld hebben.
Kortom, gewoon komen! Zelfs als je alleen bent! Ik kan voor uitjes/safari‘s kijken of ze je niet bij een al bestaande groep kunnen plaatsen, zodat de kosten flink meevallen, en daarnaast maak je hier snel genoeg vrienden. Wel even opletten wie je tot vriend benoemd, want iedereen wil je vriend(in) wel zijn :wink: $$

Via Wereldwijzer app