ik wil graag mijn diploma gaan halen om nagelstyliste te worden. Nu vroeg ik mij af of deze diploma in engeland (mits vertaald/gewaardeerd/etc) ook erkend wordt. Ook vroeg ik me af of hierin werk te vinden is.
Kan iemand mij hier een antwoord op geven?
Weet je daar al wat meer over? ik heb plannen om naar Engeland te gaan en ik moet nog 1 diploma halen voor nagelstyliste. Ik vroeg mij af of ik dat dan hier nog kon halen of dat ik het beter in Engeland kan halen.
ik heb hier helaas nog niks over gevonden,
ik heb het één en ander rondgevraagd, onder anderen ook bij mijn docent van de opleiding maar zij kan hier ook geen antwoord op geven.
Ik ga er vanuit dat een Nederlands certificaat wel gewoon erkend wordt maar weet dit dus niet zeker.
dat is mooi! Maar is dat enkel de opleiding die zij geeft, met OPI, of geld het voor elke opleiding? Ik neem aan dat jij ook een certificaat krijgt als je klaar bent toch?
Ik heb in 2009 een half jaar in Sheffield gewoond, en moet eerlijk zeggen dat ik aardig verkocht ben, maar ik ben ook erg geinteresseerd in Birmingham en Bristol, ik ben van plan hier in oktober een aantal dagen naar toe te gaan om te kijken hoe deze steden me aanspreken, daarna kan ik een keuze gaan maken waar ik precies wil gaan wonen.
In februari is een beurs speciaal voor mensen die willen emigreren, hier wil ik in ieder geval naar toe, misschien dat ik daar nog wat vragen kan laten beantwoorden.
In juni 2011 loopt mijn contract af, dus in juni/juli wil ik die kant op gaan. Ik moet zeggen dat ik weinig tot geen mensen ken ik Engeland en dat ik dus echt helemaal alleen ga, nog al een uitdaging maar ik heb er echt zin in.
Ja, ik krijg ook een certificaat. Ik heb van manicure en footspa al nu alleen gel en acryl nog. Ik weet dat ze in Engeland met OPI werken met welke merken nog meer weet ik niet. Ik denk dat de cerificaten zowiezo in het engels vertaald moeten worden.
Ik ga eind oktober naar Engeland om te kijken naar huizen en wat meer dingen uit te pluizen. Mijn zus woont al in engeland dus helemaal alleen zal ik niet zijn maar het blijft toch wel erg spannend! Ik hoop in maart de oversteek te maken.
Leuk nu kunnen we elkaar tips enzo geven en een beetje kletsen waar we eventueel tegen aanlopen.
Ik zit te twijfelen tussen Sheffield en Newcastle,
ik heb ook net een reis geboekt haha, dan alleen naar Newcastle, dus ben benieuwd.
Ik heb ook nog wel een tijdje zitten twijfelen aan Londen, maar moet zeggen dat het gewoon echt ongelofelijk duur is waardoor het voor mij toch afviel, helaas helaas…
In ieder geval heel erg veel plezier in Londen alvast!