Voorbereiding op emigratie

Hallo,
Mijn droom is om ooit (hopelijk over 5 tot 10 jaar) naar Engeland te emigreren. Ik zou graag in de omgeving van Lake-district willen wonen dus niet in de grote stad (zoals londen ofzo). Dit zal niet op korte termijn gebeuren dus ik heb nog genoeg tijd om mij voor te bereiden, wat ik dus ook heel graag wil. Maar hoe moet ik dat aanpakken? Momenteel werk ik al jaren als P&O assistent. Ik heb heel veel werkervaring maar geen diploma’s. Ik denk dus dat ik nu toch wel moet beginnen om diplomas te gaan behalen. Maar wat moet ik gaan studeren om een beetje goede baan te vinden in Engeland? Wat voor werk kun je daar het beste vinden? Wie kan mij tips geven zodat ik weet waar ik moet beginnen?

Alvast bedankt,

Groetjes,
Manita

Om heel eerlijk te zijn denk ik dat ervaring veel belangrijker is dan diplomas.

Nederlandse diplomas zeggen hier toch niet zoveel en als jij kan aantonen dat je al jaren hetzelfde werk doet zegt dat veel meer.

Dus met een engels getuigschrift zou het ook kunnen lukken? Ondanks dat ik alleen maar bij nederlandse bedrijven heb gewerkt? Ik werk namelijk in de gezondheidzorg dus hoef nooit engels te spreken of te schrijven.
Ik spreek wel goed engels en kan het goed schrijven maar of ik mijn huidige werk goed zou kunnen doen, daar twijfel ik aan. Vandaar dat ik zat te denken aan een studie…

Hey,

ik zit ook zo’n beetje met hetzelfde ‘probleem’.
Ik wil heel graag naar Engeland trekken en daar werken maar heb enkel een diploma van secundair onderwijs en een attest. Ervaring heb ik wat minder (3jaar in de gezondheidszorg).

Tips, info en ervaringen van mensen die de stap gezet hebben zijn heel erg welkom !

Thanks xxx