Verhuizen van België naar GB

Hallo,

Mijn vriendin en ik praten al een tijdje over naar Engeland emigreren. Graag zouden we rond Dover gaan wonen. Mijn vriendin heeft haar diploma dierenverzorgster/dierenartsassistente en ikzelf heb mijn diploma opvoeder. Is het gemakkelijk om vanuit België een baan te vinden (voor we vertrekken)? Heeft iemand tips over hoe je best begint aan de hele oversteek. We weten niet echt waar te beginnen en willen ook graag weten wat het praktisch allemaal inhoudt. Kan iemand ons aub helpen?

Groetjes :wereld:

Niet verlegen zijn om te antwoorden mensen. :slywink:

Whehe, jij verwacht dat het hier vol zit met mensen die je binnen een half uur een volledig antwoord geven over hoe je het aan moet pakken?

Aangezien je toch hier geduldig zit te wachten op antwoord zou je je tijd misschien beter kunnen besteden door eens door andere topics te lezen, er zijn er zat over wat je allemaal moet regelen en wat je van thuis vandaan kan doen en wat niet.

Succes ermee… :zon02:

Sorry, het was niet zo bedoeld om opdringerig over te komen. Wat ik mij wel afvroeg dat is het volgende en hier vind ik niet direct antwoord over op de andere topics. Mijn vriendin en ik zouden dus willen een huis kopen in Engeland. De prijzen verschillen van gebied tot gebied maar hoe zit dat met leningen daar? Kun je een lening krijgen bij een Engelse bank? Is het mogelijk om een lening te nemen in een Belgische bank en die daar af te betalen in Engeland?

Wat ik ook niet echt gevonden heb was als er iemand bijvoorbeeld websites kan geven van uitzendkantoren in GB. Zo wordt het al makkelijker om werk te zoeken.

Hartelijk dank voor toekomstige antwoorden.

Hypotheek is wel te krijgen, maar zeker niet voordat je een baan, een vast contract, en een goeie crediet geschiedenis hebt.

Ik denk dat het heel moeilijk is om het snel voor elkaar te krijgen om een huis te kopen.

Ikzelf heb het relatief makkelijk gehad, mijn vriendin is engels en heeft dus al d’r hele leven een positieve crediethistorie opgebouwd, zonder dat houden de banken hun portomonee al gauw dicht.

Zelfs met haar situatie hebben we toch nog eerst een jaar moeten huren totdat ik ook een vast contract had.

Dacht ik wel dat het niet makkelijk zou zijn. Weet je soms wat sites van uitzendkantoren?

Hey,

Ben ook van België en heb ook m’n diploma opvoeder. Nu wil ook ik de stap zetten en emigregen naar GB.
Wat ik graag zou weten is of het diploma ook wel wat waard is daar?

Groetjes

Dat diploma is officieel wel wat waard - ik neem aan dat het een bachelor is? Dat komt overeen met een bachelor hier. Dat gezegd, veel succes met het vinden van een job. Ik heb gemerkt dat ze hier toch liever hebben dat je ook een Engels diploma hebt. Maar natuurlijk zijn je talen ook wat waard, zeker als je ook Frans spreekt. Veel succes met alles :wink: