Diploma om laten zetten!

Hallo!!

Ik ga over 3 weken naar Sheffield, heb er al een kamer gevonden en een baantje om mee te beginnen. Vanuit daar ga ik op zoek naar iets waarvoor ik geleerd heb en dat is toerisme. Heb de MTRO op niveau 4 afgerond. Ik wil graag mijn diploma om laten zetten om in Engeland aan te kunnen tonen wat ik gehaald heb. Dit kan ik laten doen bij het Colo, alleen kost me dit grapje €114! Zijn er mensen die ook een keer hun diploma om hebben laten zetten?! Klopt het dat een 4-jarige MBO opleiding te vergelijken is met HND in Engeland?! Ik hoop dat iemand me kan helpen!! Alvast bedankt!!

Groetjes Maj

Poeh is inderdaad een lastige… ben benieuwd of iemand het weet want ik dreig binnen een paar jaar in het zelfde schuitje terecht te komen.

Hallo!
Zoals het eruit ziet,ga ik volgende jaar definitief naar Engeland:UK: ,en moet ook mijn diploma’s omzetten in het Engels…

http://www.wereldwijzer.nl/images/icons/icon12.gif

Maar ik heb laatst begrepen dat je dat doen moet hier in Nederland bij de britse ambassade in Den Haag.
Maar wel duur trouwens,114 euro!!!

http://www.wereldwijzer.nl/images/icons/icon11.gif

En dan te bedenken,dat ik 5 diploma’s heb!!!
groetjes,en suc6!

Sina

Dat moet toch bij de IB-groep in Groningen het omzetten van je diploma’s??

Hanneke

Hi,

Toen ik twee jaar geleden naar Indonesie emigreerde heb ik het eea mbt diploma beschrijvingen laten regelen door Nuffic. Daarin staat, toegespitst op de individuele situatie en in het Engels, wat het genoten onderwijs inhoud.

Kijk eens op deze site: www.nuffic.nl

Groetjes

Er zijn binnen de Europese Unie zeer strikte afspraken voor het omzetten van diploma’s. Ik heb zelf een Nederlands diploma in België laten omzetten en dat was gratis. In België gaat dit via het ministerie van onderwijs, ik neem aan dat dit in de andere Europese landen net zo is.

Geert

Hallo
Ik heb eens geinformeerd;
Hier in nederland kun je je diploma’s legaliseren bij het IB Groep in Groningen.
Er zijn wel kosten aan verbonden.
Zodra je dat gedaan hebt,moet je naar Den Haag naar de Ministerie van Binnenlandse Zaken.Daarna ga je met je gelegaliseerde diploma’s(want je krijgt een soort van stempel op je diploma’s)naar de ambassade van de land waar je naar toe wilt,en daar wordt de rest afgehandeld.
Groetjes & Succes!!
Sina