Diploma's

Beste allemaal,


Mijn vraag is of een MBO-4 kwalificatie genoeg is om een baan te vinden in Engeland. Met welk niveau in Engeland is dit te vergelijken? Mijn plan is om in Liverpool te gaan wonen en werken…


Alvast bedankt!:dag:

Ikzelf heb MBO-4 gedaan en heb eigenlijk geen ervaring met het vinden van een baan (ik ben eigen ondernemer). Mijn vrouw echter heeft Psychologie gestudeerd en werkt op dit moment in een supermarkt.

Ik denk dat op het moment van spreken overal moeilijk is een baan te vinden. Echter, MBO kennen ze hier niet en ze waarderen Universiteit nogal erg. Ik woon overigens in Durham. Wij zijn midden 20.

Ik zou denken dat MBO4 ongeveer NVQ2 ish is hier denk ik.
Als ik het de niveau’s vergelijk met hier en terug in NL zou dat ongeveer overeen komen. Maar het ligt er misschien ook aan welk beroep je volgt. Zou in principe zat moeten zijn voor een baan hoor, je kan altijd bijscholen hier waar nodig.
Ik hoop per 2010 via mijn bedrijf aan NVQ3 te beginnen wat in Nederland overeen kwam met een HBO opleiding.
Hoop dat je hier wat aan hebt.

Hartelijke groetjes

Denise Melanie

Je zou eventueel je diploma om kunnen laten zetten naar het equivalent in het Engelse onderwijs systeem: http://www.naric.org.uk/

Dat klopt, maar mijn ervaring is dat het nogal onnuttig is om dat te doen voor je niet Uni/HBO diploma’s. Ze keken hier nog niet eens naar.