Hallo allen,
Ik ben al eerder actief geweest op dit forum maar mijn wachtwoord is me ontschoten dus ik heb maar even een nieuw account aangemaakt. Ik zit met een vraag waar ik maar moeilijk een antwoord op kan vinden.
Ik ben een paar jaar geleden een jaar in Canada geweest met een Working Holiday Visa en heb daar een geweldige tijd gehad. Nu was ik er recentelijk weer op bezoek bij vrienden en begon het weer te knagen. Ik wil eigenlijk gewoon terug en nu voorgoed. Ik ben dus een beetje uit gaan zoeken of ik in aanmerking kom voor een PR en heb meerdere malen de come to canada tool ingevuld om te zien of ik in aanmerking kom. Het ziet er op alle vlakken goed uit, spaargeld is geen probleem en de test en ook niet. Er is echter een ding waarvan ik niet weet of het voldoende is, dat is mijn opleiding.
Ik heb een 4-jarige opleiding MBO Niveau 4 afgerond maar kan er niet achter komen hoeveel dit is waard is als ik voor een PR in aanmerking wil komen. Als ik op bepaalde sites kijk waar je de Educational Credential Assessments kan laten doen zie ik dat het veelal in de categorie Secundary school valt, wat zou betekenen dat dit niet genoeg is. Nu is dus mijn vraag of iemand weet of dit waar is of dat het wel mogelijk is met MBO Niveau 4 in aanmerking te komen, omdat het toch een vervolg op een VMBO opleiding is en dus een soort college. Of is het ook nog afhankelijk van wat voor soort studie?
Ik wil graag zo snel mogelijk beginnen omdat het allemaal wel een tijdje kan duren. Maar als het met dit opleidingsniveau sowieso kansloos is is het natuurlijk zonde van het geld en de tijd die je erin moet stoppen. Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen.
Alvast bedankt voor jullie hulp en allemaal een fijne reis.:dag: