Een leven opbouwen in Engeland

Hallo medeforumgebruikers,

Mijn naam is Joost en ik ben 20 jaar oud. Een tijd geleden leerde ik een meisje kennen uit Birmingham en dat klikte vanaf seconde 1. Nu zijn we inmiddels een hele tijd verder en het is nog steeds geweldig. Regelmatig praten we erover hoe het zou zijn om samen een leven te hebben in Engeland. Ik heb dit forum aandachtig bestudeerd en ben al veel te weten gekomen over emigratie en wonen en werken in het VK, alleen zit ik nog met een aantal vragen/onduidelijkheden.

Ik ben vorig jaar afgestudeerd op MBO niveau 4, de opleiding Marketing & Communicatie. Hierna ben ik fysiotherapie gaan studeren alleen hier ben ik mee gestopt omdat ik er na een tijdje achter kwam dat het niet is wat ik later als vaste baan wilde doen. Ik vond het interessant, maar ook niet meer dan dat. Vanaf september wil ik weer gaan studeren en ik weet dat ik leraar Engels of geschiedenis wil worden. Terugkomend op het feit dat ik dolgraag een leven in Engeland wil, vroeg ik mij af of iemand weet of het mogelijk is om een soortgelijke opleiding te volgen in Engeland. Ik heb van sommige forumgebruikers vernomen dat hij of zij na een stage ook daadwerkelijk een baan heeft gekregen in Engeland. Voor mij is het echter onduidelijk hoe het zit met naar school gaan in Engeland. De een zegt dat het extreem duur is, de ander zegt dat er een soort ‘‘fonds’’ is, speciaal voor buitenlandse studenten om alsnog te kunnen studeren.

Op internet heb ik niet goed kunnen vinden wat de werkgelegenheid in deze sector in Engeland is, dus daarom vestig ik mijn hoop op jullie. Natuurlijk kun je niet alleen maar naar school gaan in Engeland maar moet je ook nog zien rond te komen. Dus daarom zou ik ook graag willen weten of het mogelijk is om een bijbaan te vinden. Ik las dat het mogelijk is om aan werk te komen als je langs uitzendbureaus gaat en een (tijdelijk) sofinummer aanvraagt, maar geldt dit ook voor een bijbaan? En hoe zit het met een bankrekening?

Ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden :slight_smile:

Groetjes,

Joost

Daar kun je werk vinden.

MBO 4 is College niveau