Nachttrein info

Met mijn gezin(man en 3 kinderen(10/8/4)), hebben we tickets geboekt naar Vietnam deze zomer voor 4 weken(starten in Hanoi en vertrekken uit HCMC). Aangezien we zelf nu bezig zijn met de invulling van de route, hotels en excursies, heb ik een viertal vragen waar ik wel wat advies bij kan gebruiken;

  1. We willen graag met de nachttrein van Hanoi naar Sapa en terug. We zijn met zijn 5-en, welke trein c.q. maatschappij zouden wij moeten nemen om een privé kamer te krijgen in de trein?
    Is het mogelijk om met 5 personen in een soft berth (4) te reizen? Onze jongste is 4 jaar en het liefst hebben we haar wel in een eigen bed.

  2. We willen graag een cruise Halong Bay boeken met 1 overnachting. De recensies zijn zo wisselend. Wat is leuk en veilig tegen een redelijke prijs? Vanuit Halong Bay, willen we naar Hoi An reizen. Dit door vliegen van Hai Pong naar Da Nang. Maar hoe kunnen we het beste reizen van Halong Bay naar een hotel vlakbij Hai Pong? Taxi? Duurt dit ongeveer 2 uur?

  3. Van Hoi An willen we naar Whale iland. Kunnen we dan het beste met de nachttrein van Da Nang naar Nha Thrang?

  4. Vanuit HCMC willen we een dagexcursie (tunnels en mekong delta) doen. Heb je idee waar dit te reserveren en wat dit redelijkerwijs kost?

Alvast bedankt!!