Nachttrein Bangkok - Surat Thani

Wij vertrekken volgende week naar Thailand en gaan dan met de Nachttrein naar Surat Thani, nu hoor ik verschillende berichten hierover.
Is het koud tijdens de reis ivm de airco? Of is dit niet zo?

Heeft iemand nog tips ?

Ik heb de nachttrein van bangkok naar chiang mai genomen. Dit was idd koud!! zorg dus dat je iets langs hebt om aan te trekken en lekker onder de dekens blijven!

Je bagage staat naast je. Drie T-shirts houden je op temperatuur. Treintickets al geboekt? Doen want de slaaptrein is altijd vol.

het is nu geen hoogseizoen dus als je 1 a 2 dgn voor vertrek je ticket boekt ben je op tijd en je kunt ook een treinstel met fan boeken

Geef me de reisdag door dan bel ik met het Hua Lampong trein station of er plaats is :slight_smile:

Wij hebben geboekt bij BMair en dienenden alles voor ons geregeld. Maar in ieder geval gedankt voor jullie hulp

Goed zo doe de groeten aan Ab Korpel in Bangkok. Hij is de BM Air man die jullie reis verzorgt.
Groeten uit Bangkok,
Ernst-Otto

Wij zijn vorig jaar geweest, was een hele leuke ervaring, ik vond het erg meevallen, kinderen waren 7, 14 en 17 jaar. Vestje vond ik voldoende en sokken is ook handig. Je mag zelf bepalen wanneer je bed wordt opgemaakt dus kun je ook lekker onder je dekentje gaan zitten…

2e klas valt mee, vind ik. Een vestje is alijd wel handig. Heb ooit 1e klas gereisd dat was echt freezing. Ik vind de nachttrein ideaal. Gaan er waarschijnlijk zelf ook weer gebruik van maken richting Chumphon.

Wij gaan in augustus met de nachttrein van Chiang Mai naar Bangkok, zou het dan ook voldoende zijn om een dag of 3 van te voren te boeken? Of kan het dan echt al vol zijn?

hallo Ernst,

We hebben Ab ontmoet, aardige man en vertelde ons veel.
Zien hem 2 juli nog even en moeten dan helaas weer terug, het weer is trouwens prachtig!!!

      • Updated - - -

Wat de nachttrein betreft, is prima te doen. als je boven slaapt is het kouder maar goed te doen met een dun vestje. Dan ook meer last van het licht, dan gewoon je deken over je hoofd en je hebt nergens geen last meer van, haha