Ik ben van plan om in juli/augustus 2009 naar het noordoosten van Zuid Afrika te gaan. Ik heb begrepen dat dit een mooie tijd is om het wild in o.a. het Krugerpark te bezoeken. Maar is dit ook een mooie tijd om de Drakensbergen en Swaziland te bezoeken? Is de natuur in die maanden mooi/groen?
Ook vraag ik me af of je goed in lodges kan overnachten, is dat 's nachts niet erg koud? Of zijn hotels een betere optie?
Juli/Augustus is hier de wintermaand, maar overdag is het nog best aangenaam met temperaturen vaak boven de 20. In 2008 hadden we regelmatig 28 graden ‘in de winter’
Het mooi van de winter is dat het vaak erg helder weer is: strakke blauwe lucht en de zon, dus ideaal om in Swaziland en de Drakensbergen te vertoeven.
De natuur is niet meer zo groen, maar in het Kruger park zul je het wild makkelijker kunnen spotten omdat het gras en de struikjes laag en kaal zijn.
Lodges en hotels zijn beidden prima te doen (qua temperatuur) .
Drakensbergen / Swaziland kan in genoemde periode (‘mid-winter’) wel koud zijn, ligt ook redelijk hoog. Maar als je kiest voor goede hotels of lodges is dat geen enkel probleem.
Bushveld is wel redelijk kaal maar ja, dan zie je wel des te meer wild! Om wild te spotten zijn het echt DE maanden. Het bushveld is dan qua temperatuur goed te doen zoals Corné ook al aangeeft.
En denk niet dat lodges minder goed zijn dan hotels. Vaak zijn ze zelfs nog gezelliger of zelfs luxer dan de doorsnee hotels. It is all in the name!
Veel plezier bij de voorpret,
Natascha Snelder / www.zazoetravel.com (ook een lodge ;-))