Naar welk land zou jij willen emigreren?

Helaas, dit is de triestige realiteit; Amerika, de “marshall of all countries”, hoe zit het nu? 46 miljoen mensen op straat; nu gaat het nog, maar wat als het winter begint? En hun “trucje” om zoveel mogelijk dollars de printen, betekent de dood van de dollar; hebben ze nog niet door?
Iedereen leeft op credit, en als de credit niet meer kunnen betalen, en nog een klein beetje dollars hebben, kopen ze een tent en ze zijn buiten ! En dan.?!..
Over onze pensioen maak ik me ook zorgen; onder een palmboom zitten is mogelijk allen met een vliegtuigticket en je pensioen. Kunt je dit allemaal nog kopen? Of moet je een paar maanden alleen koekjes eten met kraanwater bij drinken?
Mensen zullen denken dat we paranoia hebben gekregen, maar kan iemand mijn uitkering van vandaag garanderen tot ik de hoek om ga? Ik vrees dat niemand in staat is om het te doen.
Het is bijna overal…de geur van rot, iets is rot aan het woorden…reuk je ook?
Groetjes
Sopirla>>>

Wij willen een camping beginnen / overnemen in een berg en bos omgeving ergens in het zuiden van Frankrijk.

Dag Lievenbonamie
Ik weet waar je de meest informaties kunt krijgen en het adres is
www.wereldwijzer.nl/forum/frankrijk-forum
Ik hoop dat je gaat vinden wat je zoekt.
Veel Succes !
Groetjes
Sopirla>>>

Naar Bulgarije,

Na 30 jaar als ICT-er in Nederland en Belgie gewerkt te hebben, enorm veel ervaring op het gebied van consultancy en systeembeheer ben je ineens afgedaan, ben nu 55 jaar en kom gewoon nergens meer aan de bak omdat ik niet de vereiste certificaten heb, schijnt belangrijker te zijn dan ervaring.

Mijn vrouw en ikzelf gaan hopelijk binnenkort werken voor een belgisch/nederlands energiebedrijf, als dat doorgaat gaan we verhuizen naar Sofia of Velika Ternovo afhankelijk waar wij gestationeerd gaan worden. Met het loon wat wij daar verdienen zit je in nederland op minimumniveau maar daar kunnen we zeer ruim leven omdat het allemaal veel goedkoper is.

Wie heeft ook een dergelijke ervaring en heeft de stap inmiddels gemaakt, maar eventueel ook ervaringen als het mis gaat en je wilt terug.

Ben zeer benieuwd.

Robbert

heey rob!wat voor werk is er in canada te vinden?
groetjes jochem

Beste Jochem,

Ik zou het niet weten, ik ga in Bulgarije werken en wonen.

Groet,

Robbert

Cuba is zo’n releaxed land. Je merkt relatief weinig van de repressie van de regering

Ik zou heel graag naar Peru emigreren.
Ik ben er twee jaar geleden 3 maanden geweest en dit jaar 3 weken.
Het voelde aan als thuiskomen. Het is een prachtig land waar ik me direct goed voelde.

Dat heb ik met centraal Azie! aangezien ik een Oezbeekse vriendin heb is het heel goed mogelijk dat ik binnenkort die kant op ga.
Het is best wel een fout land in politiek opzicht maar je merkt er eigenlijk niet zoveel van, de bevolking is heel relaxed.
over een paar weken ga ik er voor de derde keer ernaar toe en het is de vierde keer in centraal Azie.

Bulgarije is volgens mij prima te doen, ik was daar vorig jaar en heb een Brit gesproken die een camping was begonnen.
hebben nog een huis bekeken die te koop stond (65000 euro) voor dat geld heb je een vrijstaande villa met een flinke lap grond!
Verder is alles daar heel goedkoop dus van een minimumloon kun daar ruim van leven.

Ik ben nu twee weken terug thuis en heb echt het gevoel dat ik terug naar daar moet.
Het is moeilijk te beschrijven wat ik voel, maar ik heb het gevoel dat ik daar thuiskom, dat ik hier iets mis.
Als ik kan ben ik in november terug naar Peru voor een korte periode.

Ik ben nu sinds twee weken terug thuis van mijn reisje naar Peru en ik heb echt het gevoel dat ik terug naar daar moet.
Het is moeilijk uit te leggen wat ik voel, maar om het kort te zeggen: Ik heb het gevoel dat ik daar thuiskom en dat ik hier iets mis.
Als ik kan ben ik in november terug naar Peru voor een korte periode. Misschien dat ik dan als eens rondhoor wat ik allemaal in orde moet brengen daar. Het zal niet voor direct zijn dat ik voorgoed naar daar vertrek, maar het idee zit toch wel in mijn gedachten. Maar eerst mezelf goed voorbereiden.

Dag Wies,

Mijn partner is Hongaars, na mijn eerste bezoek in Hongarije was ik helemaal verkocht! Dus ik begrijp dat je er wilt wonen. Na de geboorte van mijn eerste dochter zijn wij zelfs gemigreerd. Wij wonen nu vlak bij Pécs, ben je hier al geweest?
Jouw bericht is al van een hele tijd geleden, maar hebben jullie nog de kriebels om voor langere tijd te werken in Hongarije? Ik weet namelijk wel wat leuks…

Groetjes,
Carima

Hi Carima,

Ik zoek ook een uitdaging in het buitenland ben nu aan het orienteren in Bulgarije maar mag ook Hongarije zijn.
eventueel een mailtje naar rw50 at hetemeel dot com

Alvast bedankt,

Rob

Dag Rob,

Ik heb je gemaild, maar waarschijnlijk is dat niet aangekomen?..
Jij kunt me ook een mailtje proberen te sturen op carima80 at yahoe dot com

Tot gauw?
Carima

Chili, want mijn partner haar familie woont daar :slight_smile:

Hey Carima,

Heb je eergisteren nog mijn mail ontvangen ik heb de afgelopen week veel problemen gehad met storingen bij mijn internetprovider.
Je vroeg welke ervaring ik in de ICT heb en heb mijn c.v. naar jou gemaild, mocht het niet zijn aangekomen laat het dan even weten.

Robbert

Ierland voor mij.
Mijn vriend woont daar.

Jamaica , geweldige natuur , je vind er zee, rivieren, bergen , schitterende dorpjes .

Ja, dat gevoel ken ik :). Ik had het ook toen ik hier aankwam. Planning was een rondreis, maar na 5 dagen besloot ikal hier voorgoed te blijven. Woon nu 4 jaar hier, en als ik op vakantie ben in Nederland, heb ik heimwee naar “thuis”( hier dus ).
Peru has it all… is niet uit te leggen, het land, de mensen, het klimaat…
Nog steeds iedere dag blij met mijn besluit hier voorgoed te blijven.