Naar welk land kan je naartoe voor €500 retour pp?

Hallo iedereen,

na 4 jaar steeds naar Azie te gaan, zouden we nu graag eens naar een ander continent gaan.

Nu weten we niet goed welk land er haalbaar is als we rekening houden met volgende zaken:

• Voor dit jaar hebben we een beperkt budget van € 500pp voor een retourvlucht.
  • Verder zou het land zelf “relatief” goedkoop moeten zijn om daar te eten, op hotel te gaan,… Het zal wel duurder zijn dan Azie, maar als je maar niet € 20 kwijt bent om met 2 iets simpel te gaan eten. Overnachting tussen de € 20 en € 40 per nacht/kamer is ok.
  • reisperiode zou eind januari - februari zijn
  • we houden van mooie natuur + cultuur + een paar daagjes strand aan een mooie zee
  • reisduur: 3 à 4 weken

We dachten aan “veilige” landen in midden-amerika zoals Cuba of Jamaica.
Bij Jetairfly worden er nu vluchten aangeboden voor € 200 pp enkele vlucht, maar ik kan nog niet zover vooruit kijken naar de prijzen van de vluchten in februari 2013.
Is deze prijs dan realistisch voor de periode februari?

Alle voorstellen van andere landen zijn welkom!

Ps: we zijn eerder al in Thailand, Maleisië (+Borneo), Vietnam en Indonesië (Java, Bali + Lombok) geweest en dit vonden we allemaal mooi en geweldig! Verder zijn we het ook wel gewoon om ons met bussen in het land te verplaatsen.

Willen jullie buiten europa of binnen europa?

Misschien dat Albanië en Montenegro iets voor jullie is? Of Israel en Jordanië?

We willen graag buiten Europa gaan.

Ik denk dat we Jordanië wat te droog gaan vinden, we houden namelijk van mooie groene natuur en dat staat hier nu niet om bekend denk ik :wink:

Montenegro ziet er wel mooi uit, maar de reizen binnen Europa houden we liever voor als er ooit kindjes zijn :wink:
Nu nog volop van de rest van de wereld genieten!

Andere voorstellen?

Bedankt!

hmm, veel groen zal je in Jordanie niet vinden nee…

Waar je dan wel heen kunt weet ik zo een, twee, drie niet.

Misschien dat als je goed zoekt dat je voor 500 euro een ticket naar Kenia of Tanzania kan boeken?

Verder denk ik dat een ticket naar midden en zuid amerika ook moeilijk wordt voor dat geld.

Mocht dat wel lukken, heb ik veel goede verhalen gehoord over Costa Rica, Panama en Nicaragua. Misschien dat dat wat is?

Denk zelf aan een rondreis Marokko.

groeten cor en wilna>>>:wereld::zon02:

Intussen is het ons gelukt om een retourticket te vinden van € 493,00 naar Mexico City (vertrek februari) en overstap in Munchen. Luchtvaartmaatschappij Lufthansa.
Missie geslaagd dus :wink: