Naar Sydney eind dit jaar

Hoi!!

ik ben nieuw hier…maar ga eind 2011 naar sydney verhuizen samen met mijn vriend. Veeeeel te regelen maar gelukkig doet het bedrijf het meeste. Heeft iemand tips?
Waar is leuk om te wonen voor een jong stel? hoe werkt het met internationaal rijbewijs:S??
Is het engels toelatingsexamen een beetje te doen??

Of nog beter; is er iemand die ook eind dit jaar down under gaat?

Ciao!
Sanne

Ik vertrek volgende week!
Tsja waar te wonen in Sydney ligt denk ik aan heel veel dingen, wat is je budget, waar gaat je vriend wonen etc. Ik vind zelf de omgeving van de North Shore erg leuk, maar is ook erg prijzig.
Over het toelatingsexamen Engels durf ik niet te zeggen, omdat ik die niet heb hoeven doen (heb de Australische nationaliteit). Het internationale rijbewijs is een jaar geldig, en kan je halen bij de ANWB. Het enige is, dat het in sommige staten maar 3 maanden geldig is (vanaf de dag van aankomst in Oz).
Ik ga zelf dus een Australisch rijbewijs aanvragen, want het is toch wel handig als je op vakantie gaat oid om een geldig rijbewijs te hebben, maar ook omdat het gewoon makkelijker is. Nu heb ik begrepen, dat de aanvraag ook in alle staten anders is, maar dat je in NSW er in ieder geval niet opnieuw examen voor hoeft te doen. Maar hoe dat allemaal in zn werking gaat weet ik dus over een paar weken haha. Mocht je daar meer vragen over hebben, of ik volledig vergeten te laten weten hoe het gegaan is, kan je me altijd een PM sturen.

Wat een geluk! Denk dat er veel met jullie zouden willen ruilen!

Hi Tinkerbelletje!

Ik heb ook veel over Paddington gelezen…wel een leuke jonge wijk? Maar alle huurprijzen zijn per week:confused:??
hmm…rijbewijs komt zo te horen wel goed. geen nieuw examen dus ivm links rijden?
Eerst nu bezig met het visum…jij gaat dus volgende week al spannend hoor! mazzel met je oz-nationaliteit!

groetjes,
Sanne

Jaja, ik ben vandeweek bij de RTA geweest, en weet nu hoe het moet met het rijbewijs.
Als Nederlander zijnde hoef je niet opnieuw examen te doen, dus dat is weer een meevaller en het ligt geheel aan je visum of je m gelijk aan kan vragen of niet. Omdat ik een paspoort heb kan ik m gelijk krijgen, maar als je een tijdelijk visum hebt, kan het dat je 6 maanden moet wachten met de aanvraag. Maar dat ligt dus weer aan welk soort visum.
Aangezien ik daar verder geen verstand van heb, kan ik je daar ook geen duidelijkheid in geven. Meer info kan je hier vinden: http://www.rta.nsw.gov.au/ (bij hun moet je trouwens ook zijn als je een auto koopt en op je naam gaat zetten enz.)

Hi!

Inmiddels aangekomen in oz?Alles goed met je? Thanks voor je tips over het rijbewijs! Ik ben benieuwd straks, wij mogen van de zaak waarschijnlijk een relocation agent inschakelen, en ook hier in nl een bedrijf wat de visumaanvraag verzorgd, ik hoop dat dat wat papierwerk gaat schelen! Ook met aanschaf van auto kunnen zij helpen, me like:)

Hoe oud ben je eigenlijk en waarom ben je uit nl vertrokken? Gewoon interesse en ik ben nieuwsgierig!

Bij ons loopt alles nog steeds op schema, mijn vriend en ik gaan samen een bedrijf starten in Sydney met hulp van ons werk hier in nl, als ik meer mag vertellen hoor je het, hier in nl is nog niks bekend namelijk. spannende tijden dit…pfff

Huizen zijn niet normaal duur zeg! Waar woon jij als ik vragen mag?

Gr., Sanne