Naar Noord of Zuid Vietnam?

hallo ,

hanoi verkoos ikzelf ook boven saigon . Alhoewel hanoi nu ook weer niet een waw-effect teweeg bracht … had bvb meer verwacht van de straatgevels in old-quarter .
Ik vind dat beide steden ook niet echte super-highlights hebben
Hanoi’s literature temple was best mooi , maar anderzijds zijn de meesten héél lovend
over het etnologisch museum …dat ik toch groter verwacht had … Dan heeft het etnologisch museum in delhi me toch meer aangesproken , of dichterbij bvb afrikaans museum in Brussel …

wat transport betreft zou ik zeker opnieuw opteren om géén open-bus-ticket te nemen .
Je behoud méér vrijheid ! zelf de lokale bussen zijn mij niet tegen gevallen !!!
Voor de mekong kan ik jullie de buscompany Phuong Trang aanbevelen.(oranje-rode bussen)
Zij bieden echt een SUPER-service !!! zelfs vanuit de back-packers -wijk in Saigon organiseren ze een shuttle service naar de grote bushalte buiten Saigon . Hun kantoor aldaar is gelegen in
de duong dé tham , dit is verbindingstraat tussen bui vienstreet & pham ngu lao , kantoor ligt tegenaan de hoek met pham ngu lao , (komende van bui vien ,is het de straat die dwarst ter hoogte van Crazy Buffalo Bar) Wij kochten er een ticket naar Can Tho voor 90000VD incl de SHUTTLES, flesje water , comfortabele zetels ,beperkte stopplaatsen, vraag op zonnige dag een plaats aan de schaduwkant,
een sanitaire stop onderweg van 20min waar je volgens lonely planet forum zelfs wat eten krijgt (hebben wij wel niet gezien …of gemist …)
Tip : Geef de naam van een hotelletje op in Can Tho , en ze voeren je ginds met een shuttle-dienst naar toe !!!

De terugreis deden wij in 2etappes resp can tho - vinh long (waar we terug met een shuttle tot
het veerpont naar an binh gebracht werden . Ook bij het vertrekken vanuit Vinh long had onze homestay-boss gezorgd dat ze ons aan het veerpont terug ophaalden . En vervolgens de etappe
vinh long naar Saigon .
Weliswaar viel de opgesplitste terugreis duurder uit nl resp 50000VD & 80000VD
Eerlijkheidshalve dien ik wel te zeggen dat de ophaaldienst in Can tho niet bestond …daar namen
we eerst taxi tot bushalte .

geert,

Ja Geert, daar zit wat in. Ik raad het open busticket ook alleen aan als je van A naar B moet. Het is zo makkelijk! Je hoeft niets te doen, behalve te zitten of te slapen in de bus en je bent op je bestemming voor weinig geld ;).

Groetjes, Anne

Hallo,
Momenteel zit ik in Vietnam en zo heeft iedereen zijn eigen voorkeur, je moet het echt zelf ondervinden.
Ik vond Hanoi mooier dan HCMC, zeker de mensen, ik vond ze in HCMC vriendelijk zolang ze aan je kunnen verdienen, dat had ik nog niet eerder zo meegemaakt als deze keer.
Ze hebben ook verschillende malen geprobeerd mij te belazeren, zelfs een ticketbureau. Toen ik het merkte en hun hierover flink aanpakte kreeg ik gelukkig geld terug!
Ben wat dat betreft ook een beetje teleurgesteld.
Maar beide zijn op zich geweldige steden om mee te maken.
Henria

O wat vervelend Henria! Zulke dingen kunnen gebeuren inderdaad. Zelf heb ik het alleen in winkeltjes meegemaakt, over geheel Vietnam trouwens. Maar men ziet een kans om geld te verdienen natuurlijk. Maar wat betreft een reisbureautje is het niet zo netjes. Ik heb die ervaring zelf niet met reisbureautjes in HCMC.

Nog een hele fijne tijd in Vietnam!

Groetjes, Anne