Hallo!
In oktober vertrek ik voor 4 maanden naar Australie. Ik begin in Perth en ga al na 5 dagen werken in Monkey Mia. Maar ik heb gekeken, maar ik kan geen bus of ander openbaar vervoer naar Monkey Mia.
Weet iemand hoe ik daar kan komen? :vak01:
gr. Anouk
De Greyhound bus naar Carnarvon nemen. Dan bij het Overlander Roadhouse uitstappen en vragen of ze je komen halen of naar de afslag in de richting Denham/Monkey Mia lopen en je duim opsteken. Ik wed dat als je dat overdag doet, het probleemloos lukt.
Je kunt ook vanuit Perth het Overlander Roadhouse bellen, (08) 9942 5916, vragen of zij weten of er regelmatig iemand naar Monkey Mia/Denham rijdt, bijvoorbeeld de mail run, de postauto. Of daar waar je gaat werken vragen of ze op vaste dagen worden bevoorraad. (Wellicht vanuit Perth of Geraldton)
Succes,
Willem
ey Willem!
Bedankt voor de tips en het telefoon nummer. Ik zal ze gelijk bellen als ik in Perth ben!
thnx! Anouk
Hé Anouk,
ik weet dat je tegen die tijd wat anders aan je hoofd hebt, maar als je kans ziet om te melden hoe dit is afgelopen, houd ik me aanbevolen. Ben wel heel benieuwd.
Groet,
Willem
Hallo Willem,
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je aan die info komt … Ik zal het proberen om het te laten weten :D.
gr. Anouk
Heb je onze website wel eens bekeken? Gaat over 6 jaar en 120.000 kilometer Australië. We kennen er inmiddels heel veel mensen, zijn een paar keer de westkust op en neer geweest en weten dus dat vlak voor de afslag naar Denham het Overlander Roadhouse ligt. En we weten uit ervaring ook dat Australiërs hele behulpzame mensen zijn. Daarom durf ik ook wel te wedden dat als jij het aandurft, je al liftend ook zo op de plaats van bestemming bent. Probeer echter eerst de andere opties maar, als je je daar prettiger bij voelt.
Er gaat ook gewoon een bus naar Denham en Monkey Mia. Een soort lokale onderneming, die contacten onderhoudt met Greyhound. Ik weet de naam even niet meer, maar volgens mij kun je ze zelfs via Greyhound boeken. Anders kun je in een information centre of op een reisbureau in Perth de busreis zo regelen.
Good on ya Francine. Zo ziet je, twee weten nog altijd meer dan één.
Hier is overigens de link: Explore & Discover The Treasures of Shark Bay World Heritage! met een link op de pagina naar Greyhound.
Inderdaad zoals je meldt een aantal dagen per week, te boeken via Greyhound. Ik ging er te vlot van uit dat Anouk het al had uitgezocht en dat vaststond dat de verbinding er niet was. Zelf nooit met openbaar vervoer gereisd, tekortkoming 
Nou, wordt het toch simpeler dan we dachten, Anouk.
Ow wat fijn dat jullie zo helpen! Ik had inderdaad wel gezocht, maar kon niets vinden… Verkeerd gezocht, vrees ik.
Willem, Ik heb jullie site bekeken, wat een leuke verhalen en een mooie site. Ben wel een beetje jaloers, zulke mooie dingen hebben jullie gezien:D.
Heel erg bedankt, de zenuwen worden alweer iets minder :chin:
Groetjes, Anouk
Ga met een tour mee, red earth safari’s hiermee kan je er komen. Misschien zetten ze mensen af hier ook, dit doen ze namelijk ook in Exmouth
Hi, Sebastiaan, ik neem aan dat Anouk er al is. Ze meldde dat ze in oktober vertrok en al na vijf dagen naar Monkey Mia ging. En ik denk dat een tour een duur alternatief voor de Greyhound is, en er langer over doet. Ik hoop wel dat Anouk nog eens vertelt hoe het ging, daar kunnen meer mensen wat aan hebben.