In juli/augustus ga ik met mijn vriend twee weken naar thailand en Maleisie. Na twee weken Thailand willen we vanuit Chiang Mai naar Kuala Lumpur vliegen. Ik twijfel of we vanuit KL eerst twee nachten naar Melaka zullen gaan voordat we via Taman Negara en de Cameron Highlands naar de Perhentians gaan.
Heeft iemand een advies over Melaka? Is het wel of niet de moeite waard om in het reisprogramma op te nemen?
Hoi
Zelf zijn wij ook nog aan het twijfelen of we naar Malakka gaan, maar dit kan ook in 1 dag… en kun je later nog bepalen om er nog 1 dag aan te plakken.
Ook heb ik vraag…
Wij landen ook op Kuala Lumpur, en willen Cameron Highlands en Taman Negera en op het laatst ook Perhentian islands bezoeken, maar in welke volgorde doen jullie dit? En met openbaar vervoer?
Gr Tanja
Melaka is leuk om gezien te hebben, juist omdat er veel ‘Nederlandse invloeden’ te zien zijn. Maar het is klein en niet heel veel te doen. In een dag heb je alles gezien.
Het is totaal iets anders dan je andere bestemmingen (cultuur vs. natuur). Vanuit Kuala Lumpur gaan er ook dagtochten die kant op. Misschien is dat een idee?
Bedankt voor jullie reacties!
Waarschijnlijk reizen we vanaf het vliegveld van KL door naar Melaka en gaan we de volgende ochtend terug naar KL.
@ Tanja112: wij gaan vanuit KL naar Taman Negara en van Taman Negara naar de Cameron Highlands. Daarna reizen we verder naar de Perhentians. Het vervoer regelen wij via NKS. Kijk maar eens op de website van NKS, daar staat veel informatie over het vervoer e.d. op.
Dat hebben wij vorig jaar ook gedaan (vanuit KL vliegveld gelijk door naar Melaka).
De verbinding is helaas niet optimaal. Vanuit het vliegveld KLIA moet je eerst met een bus naar LCCT en vanaf daar met een andere bus naar Melaka. Verbindingen van KL naar Melaka zijn ideaal en vv.
Wij kwamen aan om 6u 's ochtends op KLIA, alles ging supersnel (koffers ophalen, visa, douane enz). En er ging ook vrijwel gelijk een bus naar LCCT (waar we dus de bus naar Melaka konden nemen). 20 min rit ongeveer. Maar vanaf LCCT gingen de bussen pas va. 9u of zo die richting op. Dus hebben we daar 2u moeten wachten…
Melaka is klein,maar wel heel leuk!
Ik deel absoluut de mening van mijn voorganger hierboven; klein, gezellig, sfeervol en genoeg te doen om je minimaal 2 dagen te vermaken. Wij rijden er vaak voor een nachtje naartoe. Heerlijk eten; gezelligheid rond Jonker Street. Je werkt er geen dagprogramma met 20 attracties af; maar gewoon lekker slenteren, terrasje pakken, eten langs Jonker etc. Erg leuk!! ![]()
Ik zal hier ook even reageren omdat ik nog kort geleden in Melaka (Melacca?) geweest ben, ongeveer een week terug.
Ik ben er 3 nachten geweest. De eerste dag kwam ik pas om 11 uur in de avond aan. De eerste volle dag heb ik me kunnen vermaken in de verschillende musea. Ik heb het Stadthuys bezocht, het maritiem museum en het Sultanate Palace. Entree 5 RM/2RM/2RM. De 2e volle dag heb ik me verveeld.
1 of 2 nachten is genoeg voor deze plaats.
Ga er morgen heen voor 1 nachtje. Food walhalla van west Maleisie :)…
Ja Melaka zeker niet overslaan! Leuk stadje, vooral de Chinatown is erg leuk. Maar inderdaad, in 1 volle dag rondslenteren heb je alles zo ongeveer wel gezien. Doe je rustig aan, dan zou je je er ook 2 dagen kunnen vermaken.
Wij hebben het rondje KL-Taman Negara-Perhentian-Cameron Highlands-KL gemaakt. Maar je kan het ook in omgekeerde volgorde doen; er zijn zoveel tours te boeken!