Het laat wel zien hoe duur het is om een georganiseerde reis te boeken. Bijvoorbeeld die “Hoogtepunten Japan (10 dagen)” kost met “comfortabele middenklasse hotels” € 1.445,- per persoon oftewel € 2890,- met zijn tweetjes. Dat is exclusief vleigtickets en exclusief de lokale bussen, taxi’s en exclusief de optionele bezoeken aan Nara, Nikko/Kamakuro. Maar wat heb je dan eigenlijk?
Treinticket Kansai – Kyoto (á Ұ 1780), Sinkansen Kyoto – Mnt. Fuji (á Ұ 8720, trein Mnt. Fuji – Tokyo (á Ұ 1450) en treinticket Tokyo – Narita (á Ұ 1350). Voor 2 personen dus totaal Ұ 26600.
Daarbij 3 nachten hotel Kyoto (neem de Toyoko-inn Gojo Karasuma in het centrum á Ұ 7980,- per nacht per 2pk en incl. tax), 1 nacht hotel Fuji (á Ұ 10000 per nacht per 2pk) en 4 nachten hotel in Tokyo (neem Toyoko-in á Ұ 9240 per nacht per 2pk). Het totaal komt dan op Ұ 97500 oftewel omgerekend totaal € 1028,70. Met zijn tweetjes! (wat ben ik vegeten?)
Zelf even boeken is wel een heel stuk goedkoper. De hotels zijn eenvoudig via Internet zelf te boeken en de treintickets kun je gewoon kopen bij aankomst. De Lonely Planet koop je vooraf in NL (en lees dit forum even door)
Dat viel me inderdaad ook op, maar daarin is Iki niet anders dan andere reisorganisaties. Een georganiseerde (individuele) reis is nu eenmaal prijzig. Maar goed, al het regelwerk moet ook betaald worden…
€ 1750 is wel erg dik betaald voor het reserveren van 3 hotels, een map, wat advieswerk (dat je meer dan voldoende gratis kunt vinden op dit forum) en het innen van het geld…
Daar kan ik weinig tegen in brengen. Misschien moet ik toch ook maar eens een carreer change overwegen :biggrin:
Bij m’n Shoestring-reis (€2000 voor 2 weken incl. nonstop vlucht) was het verschil overigens een heel stuk minder groot, zeker in aanmerking genomen dat Shoestring vaak net iets duurdere hotels (plus een ryokan) had gekozen, en er dan uiteraard ook een (lokale) reisleider mee reist.
Ik zit er zelf ook nog stiekem aan te denken voor het najaar, ondanks dat ik al besloten had komend voorjaar in de hanami-periode sowieso ook al te gaan. Maar ben nu net begonnen met een poging Japans te leren, dus dan zou dit een goede gelegenheid zijn dit in de praktijk wat te oefenen…
Waarschijnlijker is echter (ondanks dat ik laats al bijna een groepsreis naar Vietnam had geboekt) dat ik dit najaar naar Taiwan ga, al ga ik toch nog eens kijken of ik dat wellicht zou kunnen combineren met Okinawa.
Wat was jouw ervaring met Shoestring? Misschien is dit wel een optie om voor de eerste keer naar Japan te gaan.
Is dit een volledig geplande reis, ik bedoel ook de daginvulling of ben je overdag vrij om te doen wat je wil.
Daar ik met onze kinderen wil gaan, denk ik ook Disneyland Tokyo te willen doen, kan dit via Shoestring, of kun je bvb een extra week in Tokyo bij plannen?
In principe is de dagindeling volledig vrij, alle excursies zijn optioneel. Enige uitzondering zijn een aantal plaatsen die je onderweg tussen twee overnachtingsplaatsen in bezoekt, in ons geval Miyajima, Hiroshima en Himeji. Nu staat die laatste momenteel in de steigers, dus vermoedelijk zullen ze dan toch direct doorrijden naar Kyoto.
Eenmaal in de steden kan je zelf bepalen of je aan een excursie meedoet, of dat je je eigen weg gaat. En ook al doe je alle excursies, dan nog heb je in Kyoto en Tokyo nog een volledige dag of meer voor eigen besteding. Ik had zelf overigens inderdaad 6 dagen extra in Tokyo, Shoestring heeft een andere terugvlucht geregeld (afgezien van de standaard €75 wijzigingskosten geen meerprijs), hotel heb ik zelf geregeld.
Wat mij betreft is het een uitstekende eerste kennismaking met Japan, met naast een aantal “verplichte” hoogtepunten ook enkele minder voor de hand liggende maar zeker zo leuke bestemmingen als Sandankyo, Kurashiki en Naoshima. De “lastige” zaken zijn dan allemaal alvast geregeld, en verder bepaal je grotendeels zelf hoeveel vrijheid je neemt.
Een tripje naar Disneyland is makkelijk te regelen, de Keiyou-lijn vanuit Tokyo Station stopt er recht voor de ingang. En vanuit Kyoto is een dagje Universal Studios in Osaka ook prima te doen. En wellicht ook leuk met kinderen, niet ver van het station in Kyoto zit het Umekoji Steam Locomotive Museum. En iets wat nog altijd hoog op mijn eigen to do-list staat: het Studio Ghibli Museum in Mitaka, een voorstad van Tokyo. Daarvoor moet je overigens wel vooraf kaarten bestellen, dat kan niet ter plekke.
Ben aan het kijken voor vluchten naar Osaka in periode laatste week van maart en 2 of 3 weken in april 2011, ivm reis naar Kyoto en omgeving voor Hanami (cherry blossom) en bezoek aan tuinen en leveranciers.
Kwam bij Cheaptickets uit op Eur 1300,- (!) en bij Ebookers.nl Eur 1100,- (!) voor KLM, dit was vorig jaar oktober nog Eur 700,- tijdens de ‘crisis’.
Bij klm.nl zelf gekeken en ben nu gekomen tot Eur 723,- (op mindere populaire vertrekdagen) voor rechtstreeks heen en terug.
Overall is Emirates het goedkoopst voor Eur 704,- maar dan ben je 18 uur enkele reis onderweg (incl. wachttijd in Dubai), ik lees wel goede ervaringen over deze maatschappij.
Cathay zit op Eur 730,- vlucht via HongKong, ben met Cathay naar Taipei gevlogen, was goed maar niet een vergelijkbare service als JAL.
Bij JAL vlieg je nu via Paris Charles de Gaulle dus niet meer rechtstreeks en zit je rond de Eur 1050,-. Ik vond de service bij JAL geweldig vorig jaar, maar volgend jaar wordt het waarschijnlijk KLM rechtstreeks op basis van wat ik nu heb gevonden.
Rond 21 juli beginnen de schoolvakanties in Japan. Als je voor die tijd doordeweeks naar bv Disneyland gaat, sta je nooit meer dan een kwartier in de rij bij attracties, als het een beetje regenachtige dag is kun je overal gelijk instappen. Tijdens de schoolvakanties is het er gigantisch druk. Er zijn twee Disneylandparken naast elkaar met aparte toegang en tickets: Tokyo Disneyland en Disney Sea. Disney Sea (2001)is vrij nieuw, dus ook de attracties, met de zee als thema. Disneyland is al meer dan 20 jaar oud, een verouderde versie van Parijs. Als je maar 1 dag hebt zou ik voor Sea kiezen. Ben er 2 jaar geleden nog geweest. De snacks in de kleine stands die je overal ziet waren erg lekker! Ze hebben ook passen voor toegang tot beide Disneys als je er meerdere dagen wilt blijven. Bij het station zit ook een moderne shopping mall met bioscoop en goede restaurants.
Bedankt voor de tip ivm schoolvakanties, heb het onmiddellijk doorgestuurd naar onze reisagent die ons helpt onze reis te organiseren.
Tickets in juli heb ik aan 848 euro per persoon kunnen boeken via KLM in juli 2011(hoogseizoen). Wat ik behoorlijk vind meevallen want een dagje vroeger of later vertrekken scheelt al direct 500 euro per ticket per persoon.
Van zodra onze planning vormt begint te krijgen zet ik het hier even neer, kunnen jullie wel wat tips geven.
Wij vertrekken op 30 juni naar Japan tot 29 juli 2011 en hebben slechts 568 EUR per persoon betaald. Is met Al Italia en heb wel onmiddellijk een reisverzekering met dekking tegen stakingen gesloten.
Ik zou graag een route maken, zoals bijvoorbeeld via Google Maps. maar dit lukt niet echt aardig via Google Maps voor Japan. Ook niet via MapQuest of Bing Maps
Heeft er iemand een suggestie welk programma dit kan, via straat naar straat of van stad naar stad een route bekijken van Japan?
Hakkeijima Aquarium ligt in Yokohama, Kanazawa-ward. Niet Kanazawa city in Ishikawa prefecture. Ben er niet geweest, lijkt mij een mooie dagtrip vanuit Tokyo.
Ik heb de vluchten via connections.be geboekt.
We vliegen vanuit Brussel naar Londen en van daaruit naar Tokyo Narita. Luchtvaartmaatschappij is British Airways, toestel een Boeing 777.
Nu hoorde ik onlangs van iemand dat er op Londen Heathrow regelmatig bagage verloren gaat tussen transfers.
Weet iemand of hier iets van aan is? Zou het echt zo erg zijn?
London Heathrow heeft inderdaad wel een reputatie op dit gebied, maar je moet maar zo denken. Per dag worden daar honderdduizenden stuks verplaatst dus de kans dat je slachtoffer hiervan wordt is klein.
Als het gebeurd dan zal de maatschappij alles in het werk stellen om je baggage in Japan binnen 1 of 2 dagen bij je hotel af te leveren (is ook hun plicht).
Persoonlijk mijd ik altijd overstappen in Heathrow en kies vrijwel altijd voor een rechtstreekse vlucht (minder tijd kwijt en minder gedoe), maar zo’n ticket is natuurlijk wel duurder.
Ik ben trouwens al jaren geabonneerd op emails van luchtvaartmaatschappijen die mij bevallen en van ticket bureaus met aanbiedingen, als er iets leuks voorbij komt dan kun je daar op springen en kun je een rechtstreekse vlucht tegen een aantrekkelijke prijs verkrijgen. Dit kan ik je in ieder geval nog aanraden.